آیا مایکل دل ریاست شرکت خود را از دست خواهد داد؟

آیا مایکل دل ریاست شرکت خود را از دست خواهد داد؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

به نظر می رسد ماجرای خصوصی سازی شرکت دل وارد مرحله جدیدی شده باشد. به دنبال توافق 24.4 میلیارد دلاری ماه گذشته که امکان خصوصی سازی شرکت دل توسط موسس آن مایکل دل و گروه سرمایه گذاری Silver Lake را فراهم می کرد، حالا دو کوشش جدید برای تملک شرکت شماره 3 دنیای کامپیوتر به راه افتاده.

گروه سرمایه گذاری Blackstone  پیش از پایان دوره تعیین شده برای ارائه پیشنهاد خرید، یک پیشنهاد اولیه را روی میز گذاشته که به به شرکت دل این امکان را می دهد تا گزینه دیگری را نیز برای خصوصی سازی در نظر بگیرد. البته این شرکت هنوز ساز و کارهای مالی خرید را اعلام نکرده ولی سرمایه گذاران احتمالی را در وضعیت آماده باش قرار داده.

از آن سو میلیاردر بزرگ کارل ایکان که -یک سهم اقلیت در شرکت دل دارد و- مخالف پیشنهاد صورت گرفته برای خصوصی سازی توسط مایکل دل و گروه Silver Lake بوده نیز پیشنهاد دیگری را روی میز گذاشته. مفاد این دو پیشنهاد رسما اعلام نشده ولی پیشنهادهای جدید قاعدتا باید جذاب تر از قیمت 13.65 دلار به ازای هر سهمی باشند که موسس دل و گروه Silver Lake در ابتدا مطرح کرده اند.

در حال حاضر نه شرکت دل، نه گروه Blackstone و نه کارل ایکان، در این باره اظهار نظر نکرده اند اما شنیده می شود که ایکان قیمت 15 دلار برای هر سهم را پیشنهاد داده تا 58 درصد از سهام شرکت را تصاحب کند و Blackstone هم قیمتی در حدود 14.25 دلار را پیشنهاد کرده.

نکته این است که در پیشنهاد اولیه توسط مایکل دل و Silver Lake، آقای دل همچنان مدیر عامل شرکت باقی خواهد ماند ولی در صورت تصویب یکی از دو طرح دیگر، احتمال اینکه او ریاست شرکتش را دوباره از دست بدهد زیاد است. مایکل دل با این خصوصی سازی می خواهد Dell را هر چه بیشتر به شرکت IBM شبیه کند که در زمینه خدمات به سازمان ها و شرکت ها، کاملا سود آور و موفق بوده. آیا این فرصت را خواهد یافت؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر