تاریخچه بازار تلفن های هوشمند از سال 2005 تا 2012 به روایت نمودارها

تاریخچه بازار تلفن های هوشمند از سال 2005 تا 2012 به روایت نمودارها
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

 

نمودارهای این مطلب، تاریخچه تصویری 7 سال اخیر بازار تلفن های هوشمند را به تصویر کشیده اند. در حالی که اندروید و iOS این بازار را در قبضه قدرت خود گرفته اند، ولی جالب است که چطور این نمودار همزمان تاریخچه افول سیستم عامل های دیگر را هم در خود دارد. افولی که ممکن است برای دو برنده بازار امروز هم به همان سرعت از راه برسد چراکه این نمودار نشان می دهد با یک بازار بسیار پویا طرف هستیم.

در سال 2007 پالم، سیمبیان و بلکبری همه کاره بودند. اما در سال بعد این مایکروسافت بود که توانست بیشترین سهم را به خود اختصاص دهد. مجدداً بین سال های 2008 تا 2010 این بلکبری بود که به جایگاه اول رسید و این در حالی بود که با ظهور iOS و سپس اندروید، کم کم سهم آن و سایر سیستم عامل ها رو به کاهش نهاد و آنها اکنون روی هم رفته کمتر از 10 درصد از بازار را در اختیار دارند.

حالا اندروید با 70 درصد، iOS با 20 درصد و سایرین با 10 درصد سهمر در بازار امروز حضور دارند و یکی از جالب ترین نکات آن است که دومین بازیگر اصلی، یعنی iOS که اساساً به وجود آورنده بازار تلفن های هوشمند به شکلی که امروز می شناسیم است، هرگز از لحاظ سهم کلی در مقام اول نبوده.

111092-1280.jpg



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر