آیا تشخیص اثر انگشت در تلفن ها جایگزین رمز عبور می شود؟

آیا تشخیص اثر انگشت در تلفن ها جایگزین رمز عبور می شود؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

 


در رقابت میان سازندگان تلفن همراه، کم کم نوبت به امکانات جانبی تلفن ها رسیده. شنیده های مختلف به ما می گوید که اپل و سازندگان اندرویدی روی روش های مختلف برای تشخیص هویت و باز کردن قفل تلفن ها کار می کنند.

روش های رایج فعلی شامل رمز عبور، پترن یا استفاده از دوربین برای تشخیص چهره هستند. ولی باید منتظر از راه رسیدن روش های بیومتریک مانند تشخیص اثر انگشت باشیم.

تابستان گذشته اپل شرکت AuthenTec را به مبلغ ۲۳۵ میلیون پوند خرید. شرکتی که به صورت تخصصی روی فناوری های بیومتریک کار می کند و گفته می شود نتیجه این خرید تابستان از راه می رسد و روی آیفون 5S شاهد این فناوری خواهیم بود.


احتمالا یک چیپ تشخیص اثر انگشت زیر دکمه Home آیفون قرار میگیرد تا به راحتی و به سرعت صاحب تلفن را شناسایی کرده و تلفن را فعال کند.

در طرف دیگر سازندگان اندرویدی هم روی این روش ها کار می کنند. Face Unlock در تلفن های اندرویدی اجازه می دهد تا با تشخیص چهره، تلفن قفل گشایی شود. اما این روش امنیت بالایی ندارد و با برخی ترفندها می توان با کمک یک عکس از کاربر، تلفن را باز کرد.

تشخیص صدا هم موضوعی است که می تواند برای بازکردن تلفن ها مورد استفاده قرار بگیرد و شرکت های سازنده روی آن هم کار می کنند.

نکته مثبت اینجا است که اضافه شدن یک روش تشخیص هویت قابل اطمینان روی تلفن های همراه می تواند برای سایت ها و اپلیکیشن ها هم مفید باشد. کافی است تصور کنید زمانی که آیفون اثر انگشت شما را شناسایی می کند، در سایت های مورد علاقه هم شناسایی شوید و دیگر نیازی به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور نباشد.

با رقابت شدیدی که میان شرکت های فناوری دنیا وجود دارد کافی است یکی دو سال صبر کنید تا این فناوری را روی تلفن های رایج بازار ببینید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر