جایزه دو میلیون پوندی گوگل برای بهتر کردن جهان

جایزه دو میلیون پوندی گوگل برای بهتر کردن جهان
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی


جایزه دو میلیون پوندی گوگل برای بهتر کردن جهان


گوگل در جریان برگزاری رقابت Impact Challenge به هر یک از ۱۰ مرکز برگزیده ۲۰۰ هزار پوند جایزه داد تا بر این اساس بتواند شرایط زندگی در دنیا را بهتر کند.


به گزارش ایتنا از رایورز، این رقابت از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و هدف از اجرای آن "تغییر جهان برمبنای نوآوری‌های فناورانه" اعلام شده است و در آن صندوق‌های خیریه و مراکز مختلف حضور میابند تا بتوانند به گوگل در تحقق این هدف کمک کنند.

این ۱۰ مرکز غیرانتفاعی که با طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه موفق شدند در مجموع جایزه ۲ میلیون پوندی گوگل را از آن خود کنند، طی مراسمی که در شهر لندن برگزار شده بود مورد تقدیر قرار گرفتند.

شرکت گوگل همچنین اعلام کرد که از بین ۱۰ برگزیده این رقابت در تاریخ ۳۱ ژوئیه یعنی پایان هفته جاری یک طرح را به عنوان برگزیده اصلی ایده‌های ارائه شده برمی‌گزیند و البته برای انتخاب این طرح در دفتر مرکزی گوگل در بریتانیا یک نظرسنجی عمومی نیز گذاشته می‌شود.


گفته می‌شود که در این بخش هر یک از ۴ طرح اصلی که برگزیده می‌شوند تا از بین آنها یک ایده اصلی انتخاب شود جایزه ۵۰۰ هزار پوندی می‌گیرند.
 
رقابت خلاقانه Google Impact Challenge به گونه‌ای برگزار شد که طی آن از تمام صندوق‌های خیریه و مراکز خلاقانه بریتانیا خواسته شده بود با ارایه فناوری‌ها و نوآوری‌های خود بتوانند شرایط جهان را برای زندگی بهتر ارایه دهند.

طراح‌های برگزیده برای دوره نهایی این رقابت در زمینه‌های مختلف ارایه شده است که از جمله آنها می‌توان به پروژه "بنیاد ملی سلطنتی افراد نابینا"(RNIB) اشاره کرد که طی آن یک عینک هوشمند برای افراد نابینا و کم‌بینا ساخته می‌شوند تا زندگی معمولی مانند افراد عادی جامعه را دنبال کنند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر