به‌زودی نخستین گوشی هوشمند ۲۰ دلاری عرضه می‌شود

به‌زودی نخستین گوشی هوشمند ۲۰ دلاری عرضه می‌شود
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی


به‌زودی نخستین گوشی هوشمند ۲۰ دلاری عرضه می‌شود


شرکت ARM از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های موبایلی در جهان گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد فرآیند توسعه این دستگاه‌ها در کنار کاهش قیمت آنها چگونه دنبال می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که رشد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند با کاهش تمرکز بر گوشی‌های پیشرفته و افزایش تمرکز بر گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت دنبال می‌شود و کاربران جهانی این روزها ترجیح می‌دهند یک گوشی هوشمند ارزان و کارآمد را به جای یک گوشی لوکس و گران خریداری کنند.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۱۸ میلادی سالانه بیش از نیم میلیارد دستگاه گوشی هوشمند مبتنی بر پردازنده‌های ARM با قیمت کمتر از ۱۵۰ دلار وارد بازار جهانی می‌شوند.
این رقم رشد دو برابری عرضه چنین گوشی‌هایی را نسبت به سال جاری نشان می‌دهد.

در حال حاضر ۴ میلیارد نفر در سراسر جهان زندگی می‌کنند که هنوز به اینترنت متصل نشده‌اند و احتمال می‌رود که این افراد تا ۴ سال آینده اینترنتی شوند.

یک بررسی اجمالی نشان می‌دهد که در کنگره جهانی تلفن‌همراه در سال ۲۰۱۳ میلادی شرکت چینی لنوو از یک گوشی هوشمند پیشرفته رونمایی کرد که فقط ۶۰ دلار قیمت داشت. 

در اکتبر ۲۰۱۳ نیز یک شرکت چینی که شهرت چندانی در بازار جهانی نداشت موفق شد خبر تولید گوشی هوشمند ۳۵ دلاری خود را به گوش همگان برساند.


چند روز قبل نیز اعلام شد که گوشی هوشمند جدید مبتنی بر سیستم‌عامل متن‌باز فایرفاکس با حداقل امکانات یاد شده با قیمت ۲۵ دلار به تولید انبوه رسیده است و بنابراین پیش‌بینی می‌شود که طی ماه‌های باقیمانده از سال جاری میلادی نخستین گوشی هوشمند با قیمت ۲۰ دلار وارد بازار جهانی شود.

در این زمینه دو نکته اساسی مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد که آن هم قابلیت گوشی و قیمت نهایی آن است و این مسئله می‌تواند بر فروش محصولات تاثیر قابل ملاحظه برجا بگذارد.

کارشناسان با اطمینان کامل گفته‌اند که کاربران از هم‌اکنون می‌توانند منتظر گوشی هوشمند اندرویدی جدیدی باشند که طی چند ماه آینده با قیمت ۲۰ دلار روانه بازار می‌شود.

این گوشی هوشمند هم‌اکنون مراحل نهایی طراحی را پشت‌سر می‌گذارد و برای آن پردازنده 1x Cortex-A5 با توان ۲.۵ گیگاهرتز در نظر گرفته شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر