ربات حفار فضایی ناسا با فناوری بالا رفتن از موانع (عكس)

ربات حفار فضایی ناسا با فناوری بالا رفتن از موانع (عكس)
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

ناسا قصد دارد با استفاده از ربات حفار RASSOR دامنه اکتشافات فضایی و استخراج مواد معدنی در سیارات و سیارک‌های دوردست را توسعه دهد.به گزارش پارس ناز پروژه جاه طلبانه شرکت Deep Space با هدف اکتشاف و استخراج ذخایر معدنی و آب در سیارک های مختلف تا یک دهه آینده اجرایی خواهد شد و محققان قصد دارند از این منابع برای تولید سوخت موشک‌ها و ساخت ایستگاه‌های فضایی خورشیدی استفاده کنند.

شرکت Planetary Resources نیز در پروژه تسلکوپ فضایی Arkyd-100، طرح مشابهی برای مکان یابی سیارک های نزدیک به زمین و بهر مندی از ذخایر عظیم آنها ارائه کرده است.در حال حاضر هزینه ارسال هر 0.45 کیلوگرم محموله به فضا بیش از چهار هزار دلار هزینه در بر دارد؛ تولید آب و سوخت از خاک ماه و سیارات دیگر می تواند هزینه سرسام آور انتقال تجهیزات از زمین را بطور چشمگیری کاهش دهد.
 
 
ناسا نیز که بدنبال ساخت مستعمره انسانی بر سطح ماه و توسعه اکتشافات فضایی در سیارک های دوردست و مریخ است، در حال طراحی و آزمایش نسل نخست «ربات عملیات سیستم های سطحی پیشرفته» یا به اختصار RASSOR است؛ کاهش وزن از‌ اصلی ترین نکات مورد توجه مهندسان ناسا در طراحی ربات حفار فضایی است.

امکان بالا و پایین رفتن از موانع مختلف از جمله تخته سنگ های ماه و تغییر شکل ربات حفار با کمک دو بازوی ربات حفار و غلتک های دندانه دار فراهم می شود؛ همچنین این غلتک ها با چرخش 20 دور در دقیقه می توانند به درون لایه های خاک نفوذ کنند. بررسی عملکرد و هدایت ربات حفار RASSOR از راه دور امکان پذیر است.

مهندسان ناسا در حال طراحی نسل دوم ربات حفار هستند که تا سال آینده ساخته شده و مورد آزمایش قرار می گیرد، اما احتمالا تا یک دهه آینده در اکتشافات فضایی مشارکت نخواهد داشت.نمونه نهایی ربات حفار فضایی می تواند برای اکتشاف و حفاری یخ های پنهان در قطب های سیاره سرخ مورد استفاده قرار بگیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر