خودروی بدون سرنشین بهتر از انسان رانندگی می‌کند!

خودروی بدون سرنشین بهتر از انسان رانندگی می‌کند!
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی


خودروی بدون سرنشین بهتر از انسان رانندگی می‌کند!


شرکت گوگل که همچنان پروژه تولید خودروهای بدون سرنشین را دنبال می‌کند، روی فناوری ویژه‌ای تمرکز کرده است که به موجب آن خودرو می‌تواند بیاموزد که چگونه مانند انسان در مقابل اتفاقات مختلف عکس‌العمل نشان دهد.


به گزارش ایتنا از رایورز، در این فناوری گوگل سعی کرده است قابلیتی در اختیار خودروهای بدون راننده قرار دهد که به موجب آن می‌توانند به سرعت در مقابل اتفاق از پیش تعیین نشده عکس‌العمل نشان دهند و شرکت گوگل در این راستا اعلام کرده است که خودروهای آینده بهتر از انسان رانندگی می‌کنند.

گوگل در وبلاگ رسمی خود توضیح داد که این روزها تلاش می‌کند با حل یک مسئله بزرگ امکان یاد گرفتن را برای خودروها فراهم کند و به آنها بیاموزد که مانند انسان در هنگام حرکت در جاده‌ها از خود عکس‌العمل نشان دهند و در نهایت از انسان‌ هم بهتر عمل کنند.

"کریس اورمسان"(Chris Urmson) مدیر پروژه خودروهای بدون راننده گوگل گفت: «بزرگ‌ترین نکته‌ای که با آن مواجه هستیم حرکت عابرین پیاده سربه‌هوا است. خودروهای بدون سرنشین ما به راحتی از محل پارک شده بیرون می‌آیند، بدون دخالت انسان پارک-دوبل انجام می‌دهند و حتی پس از رانندگی طولانی هم از دقت آنها کاسته نمی‌شود.»


او در ادامه توضیح داد: «ما دنیایی را تصور می‌کنیم که در آن مرکز هر شهر عاری از تردد زیاد اتومبیل‌ها و نبودن جای پارک باشد و ازدحام خودروها یک خطر جدی برای عابران پیاده محسوب نشود. به همین خاطر است که از سال گذشته پروژه خودروهای بدون راننده را در مراکز شهرها و امکان شلوغ مورد آزمایش قرار دادیم.»

لازم به ذکر است که این خودروهای بدون راننده و سرنشین این روزها در خیابان‌های اطراف دفتر مرکزی گوگل در کالیفرنیا تردد می‌کنند و اورمسان گفته است که در این آزمایش‌ها هر یک از خودروها چندین مایل رانندگی کرده‌اند.

ویدیوی جدید منتشر شده از سوی گوگل هم نشان داده است که نسل جدید این خودرو می‌توانند از اتفاقات رخ داده در خیابان نکات مورد نیاز خود را یاد بگیرند در مقابل هرگونه اتفاق غیرمنتظره عکس‌العمل مناسب نشان دهند.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر