خودروی مفهومی خورشیدی C-Max

خودروی مفهومی خورشیدی C-Max
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی



Ford C-Max Solar Energi یک ماشین هیبریدی است که از طریق پنل‌های خورشیدی تعبیه شده در سقف خودرو و  با استفاده از نور خورشید کار می‌کند.  در حال حاضر این خودرو تنها در حد یک طرح مفهومی است اما به احتمال زیاد و طی هفته آینده در CES شاهد معرفی آن خواهیم بود.
این خودروی سازگار با محیط زیست، همانند خودروهای هیبریدی الکتریکی کار می‌کند و از یک باتری بعنوان پشتیبان موتور بهره می‌گیرد اما نیازی به شارژ باتری خودرو با استفاده از الکتریسیته وجود ندارد. فورد می‌خواهد خودرویی تولید کند که نیازی به اتصال به شبکه برق نداشته و تنها با استفاده از نور خورشید انرژی مورد نیاز خود را تأمین نماید. به نظر نمی رسد با استفاده از پنل‌های خورشیدی فعلی و نور معمول خورشید امکان استفاده از خودرو وجود داشته باشد و به همین سبب، فورد باید تا حدی تجهیزات به کار رفته را ارتقا داده باشد.
یک لنز متمرکز کننده ویژه خورشیدی بر روی سقف طرح مفهومی C-Max Solar Energi ، جای داده شده است که عملکردی همانند ذره بین در متمرکز کردن پرتوهای نوری پیش از برخورد به پنل‌های مبدل دارد. این امر به ذخیره بیشتر انرژی از طریق نور خورشید، برای شارژ باتری با بهره وری بالاتر منجر شود. احتمال آنکه این باتری‌ها حتی در هوای ابری نیز شارژ شوند، وجود دارد.
Ford C-Max Solar Energi در هفته آینده و در CES رونمایی شده و اگر بتوانیم، نگاهی از نزدیک تر به آن خواهیم انداخت.  و پس از آن، احتمالا فورد به انجام تست‌های بیشتر بر روی این خودرو خواهد پرداخت تا در مورد امکان یا عدم امکان عرضه آن به بازار تصمیم گیری کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 13 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر