تلفنهای هوشمند به زودی به اسکنر سه بعدی تبدیل می‌شوند

تلفنهای هوشمند به زودی به اسکنر سه بعدی تبدیل می‌شوند
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

تلفنهای هوشمند به زودی به اسکنر سه بعدی تبدیل می‌شوند


دانشمندان سوئیس اپلیکیشنی تولید کرده اند که موجب می شود یک تلفن هوشمند عادی مدلهای سه بعدی از اشیاء واقعی بسازد و به عنوان یک اسکنر سه بعدی عمل کند.


به گزارش ایتنا از مهر، با فناوری جدید دانشمندان، کاربر به جای این که یک تصویر عادی با دوربین خود ثبت کند، به سادگی تلفن خود را اطراف شی مورد نظر حرکت داده و پس از چند حرکت یک مدل سه بعدی از آن روی تصویر ظاهر می شود.

این فناوری موجب می شود که کاربر بتواند از صورت خود تصویر سه بعدی بگیرد و به تصاویر پرتره‌ای بعد سوم بدهد و عکس افرادی که می خواهد به صورت سه بعدی در قسمت مخاطبین تلفن هوشمند خود ذخیره کند.

مارک پولفیز، استاد محاسبات تصویری و گروه وی در موسسه فدرال فناوری زوریخ در سوئیس یک نرم افزار تولید کرده اند که با فناوری تلفنهای هوشمند کنونی کار می کند و به کاربر این امکان را می دهد به سادگی عکاسی با دوربین تلفن خود، مدلهای سه بعدی تهیه کند.

همانطور که کاربر دوربین تلفن خود را به دور شی مورد نظر حرکت می دهد، تصاویر اضافی به صورت اتوماتیک ذخیره شده و برای ساخت مدل سه بعدی از آن استفاده می شود.

همه محاسبات برای تولید مدل سه بعدی به صورت مستقیم روی تلفن انجام می شود و کاربر بی درنگ بازخورد آن را دریافت می کند و می تواند زاویه دیدهای مختلفی را برای پوشش قسمتهای از دست رفته مدل سه بعدی خود انتخاب کند.

پولفیز اظهار داشت: این پیشرفت مهم در مقابل راه حلهایی است که فرآیند ناپیوسته از گرفتن تمام تصاویر و ارائه مدل سه بعدی در یک زمان دیگر را ارائه می کردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 21 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر