اغلب کسانی که از وای-فای عمومی استفاده می کنند مراقب امنیت اطلاعات خود نیستند

اغلب کسانی که از وای-فای عمومی استفاده می کنند مراقب امنیت اطلاعات خود نیستند
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

اغلب کسانی که از وای-فای عمومی استفاده می کنند مراقب امنیت اطلاعات خود نیستند
 
علیرضا برادران
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
با گسترش نفوذ دستگاه های همراه نیاز به برخط (Online)‌ بودن، افزایش یافته و یکی از بهترین و به صرفه ترین روش ها برای این منظور استفاده از وای-فای است. روز به روز فروشگاه ها و مکان های بیشتری برای جذب مشتری، محل خود را به وای-فای عمومی و رایگان مجهز می کنند.
 
در وهله اول شاید همه چیز خوب باشد و خصوصاً مسئله رایگان بودن، خیلی ها را به استفاده از آن مجاب کند. اما مشکل زمانی بروز می کند که تمهیدات لازم را برای استفاده از این موهبت مجانی به کار نبسته باشید.
 
اخیراً تحقیقی در سطح ایالات متحده انجام گرفته که قابل بسط به نقاط دیگر دنیا هم هست. محققان از ۲،۲۰۳ مسافر آمریکایی در این زمینه سوالاتی پرسیده اند.
 
جالب است بدانید ۸۴ درصد آن ها علی رغم عدم احساس امنیت هنگام اتصال به وای-فای رایگان گفته اند هیچ اقدامی برای حصول اطمینان از بابت امنیت اطلاعات خود نکرده اند. بدتر این که با وجود این که ۵۴ درصد از سوال شوندگان اظهار کرده اند از فعالیت هایی که اطلاعات شخصی شان را به خطر می اندازد دوری می کنند فقط یکی از ۵ نفر حاضر شده اند برای حفظ امنیت خود به وای-فای عمومی وصل نشوند.
 
این طور که این تحقیق نشان می دهد صاحبان تبلت ها و تلفن های هوشمند رغبت مضاعفی برای استفاده از وای-فای رایگان دارند و در مقایسه با لپتاپ ها خیلی بیشتر از این امکان استفاده می کنند.
 
هر چند توصیه اکید نگهبان پرهیز از اتصال به وای-فای عمومی است اما در صورت لزوم، رعایت نکات حفاظتی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی ضروری است.
 
با این توضیحات آیا باز هم به محض یافتن وای-فای عمومی در یک فروشگاه بی مقدمه از آن استفاده می کنید؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 12 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر