ورود ماموریت مریخ هند به دومین مرحله، عبور از چین در رقابت فضایی

ورود ماموریت مریخ هند به دومین مرحله، عبور از چین در رقابت فضایی
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
به نظر می رسد اولین ماموریت مریخ هند با موفقیت در حال ادامه است و سفینه آنها ساعات اولیه یکشنبه از مدار زمین خارج شده. بدون شک این یکی از موانع بحرانی در سفر هندی ها به سیاره سرخ بوده است. و اینگونه آنها رقیب آسیایی خود، چین را پشت سر گذارده اند.
 
در صورت موفقیت سفر، این سفینه فضایی تا شهریور آینده به مدار مریخ خواهد رسید. آنگاه می توان هند را یکی از اعضای کلوپ کوچک کشورهایی همچون آمریکا، اروپا و روسیه دانست که توانسته اند به مدار یا سطح مریخ برسند.
 
هندی ها این پیشتاز فضایی خود را Mangalyaan نام گذارده اند. سازمان فضایی هند به مناسب این موفقیت، با اشاره به تعداد شهروندان دومین کشور پر جمعیت دنیا، در توییتی نوشت: «در حالی که Mangalyaan رویاهای ۱.۲ میلیارد نفر را به مریخ می برد، برای تان رویاهایی شیرین آرزو می کنیم.»
 
کاوشگر مریخ چین با نام piggyback نوامبر ۲۰۱۱ سوار بر سفینه فضایی روسیه سفر خود را آغاز کرد. اما متاسفانه نتوانست مدار زمین را ترک کند. سفینه فضایی در جو زمین متلاشی شد و تکه پاره های آن به درون اقیانوس آرام ریختند.
 
در صورت موفقیت این ماموریت هندی، با توجه به تکنولوژی ارزان قیمت این کشور، می توان امیدوار بود که هندوستان بخش قابل توجهی از بازار ۳۰۴ میلیارد دلاری تجارت فضایی دنیا (همچون ارسال ماهواره های دیگر کشورها) را از آن خود کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر