صندلی چرخدار هدایت پذیر با زبان به کمک معلولان می آید

صندلی چرخدار هدایت پذیر با زبان به کمک معلولان می آید
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۳:۱۵
همیشه یکی از مهم ترین نیازهای معلولان جسمی جا به جایی بوده و این که برای حرکت، حتی با صندلی چرخ دار محتاج کمک دیگران هستند. حالا محققان، دستگاهی بی سیم ساخته اند که با حرکت دادن زبان، صندلی چرخ دار را در جهات مختلف حرکت می دهد.
 
رهبر این گروه تحقیقاتی می گوید:‌ «در حال حاضر، گزینه های محدودی جلوی پای معلولان قرار دارد.» اما این سامانه هدایت پذیر با زبان یک روش جدید و بهینه برای افراد ناتوان است تا امور شخصی شان را بیشتر بر عهده بگیرند.
 
سامانه مورد بحث شامل یک آهنربای کوچک است و به یک هدست حسگردار متصل می شود؛ فشارهایی که فرد با زبان به قسمت داخل دهانش وارد می کند توسط حسگرها سنجیده شده و در نهایت مقصود معلول تشخیص داده می شود.
 
البته خودِ تیم محقق هم معتقدند دستگاه شان در مراحل ابتدایی است و حتماً می توان بهبودهای زیادی در آن ایجاد کرد. مثلاً اگر بنا باشد تمام مدت این دستگاه درون دهان معلول گیرد موقع خوردن که زبان مدام حرکت می کند موجب بروز اشکال می شود که برای رفع این عیب کافی است زبان حدود ۳ ثانیه به گوشه دهان فشرده شود تا سامانه به حالت آماده به کار برود و از حرکت دادن صندلی چرخ دار خودداری کند.
 
هر چند تا کنون فناوری های زیادی در مراحل آزمایشگاهی موفق بوده اند ولی کم تر پیش آمده که به عمومیت برسند؛ اما این سامانه هدایت با زبان به نظر می رسد پتانسیل استفاده گسترده از آن را داشته باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر