گوشی موبایل را چگونه تمیز كنیم؟

گوشی موبایل را چگونه تمیز كنیم؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

گوشی موبایل را چگونه تمیز كنیم؟
 
تمیز كردن صفحه نمایش تبلت و گوشی‌ها كار بسیار ساده‌ای است؛ زیرا برای انجام این كار به وسیله و ابزاری خاص نیازی نیست. البته نكته بسیار مهم در این ارتباط، دانستن این نكته است كه بسیاری از پارچه‌ها و مواد تمیزكننده به خودی خود می‌تواند به صفحه نمایش آن آسیب برساند. به همین منظور فقط كافی است با برخی از این راهكارها كه در زیر به آنها اشاره می‌كنیم، آشنا شوید.

كارهایی كه نباید انجام دهید
*هیچ گاه از مواد شیمیایی شامل آمونیاك یا مواد پاك‌كننده حاوی الكل استفاده نكنید. اگر هم به مایعی نیاز داشتید، می‌توانید مقداری آب روی پارچه‌ای كه قصد دارید با آن صفحه نمایش‌تان را تمیز كنید، بریزید. علاوه بر این شما می‌توانید از محلول‌های خاص همانند iKlenz برای پاك كردن گوشی‌تان استفاده كنید؛ زیرا چنین محلول‌هایی از سوی كمپانی‌هایی بزرگ همچون اپل ساخته شده و تائید می‌شود.

*هیچ گاه از پارچه‌های زبر و دستمال كاغذی استفاده نكنید، چرا كه مواد به كار رفته در آنها باعث خراش صفحه نمایش گوشی‌تان خواهد شد. هر چند چنین خراش‌هایی ممكن است در ابتدا كوچك باشد و زیاد به چشم نیاید، ولی به مرور زمان عمق بیشتری پیدا می‌كند. در عوض از پارچه‌های مایكروفیبری استفاده كنید. این پارچه‌ها مخصوص پاك كردن سطوح حساس طراحی شده است.

*از آب زیاد برای پاك كردن صفحه نمایش استفاده نكنید، اگر هم نیازی به استفاده از آب داشتید بهتر است ابتدا آب را به پارچه بزنید. هیچ گاه به طور مستقیم آب را روی صفحه نمایش‌تان نریزید. نكته بسیار مهم دیگری كه باید در اینجا به آن دقت كنید، خاموش كردن گوشی پیش از پاك كردن آن با آب است. در نهایت هیچ وقت به مقدار زیاد روی صفحه نمایش تان فشار نیاورید؛ زیرا این مساله باعث كاهش كیفیت صفحه نمایش و خراب شدن گوشی‌تان می‌شود.

*چنانچه صفحه نمایش گوشی‌تان از جنس پلاستیك است، پاك كردن آن كار چندان سختی نیست و به آسانی می‌توانید با هر روشی كه خواستید این كار را انجام دهید.

استفاده از پارچه‌های مایكروفیبری
برای پاك كردن صفحه نمایش‌های لمسی به تنها چیزی كه شما نیاز دارید پارچه‌هایی از جنس مایكروفیبر است. چنین پارچه‌هایی را می‌توانید در جعبه عینك‌تان پیدا كنید. مزیت استفاده از این پارچه‌ها، پاك كردن صفحه نمایش گوشی‌تان بدون ایجاد كوچك‌ترین خراش روی آن است.یكی از مهم‌ترین ویژگی این پارچه‌ها كم بودن فیبر استفاده شده در آنهاست. علاوه بر این، چنین پارچه‌هایی می‌تواند به آسانی روغن و گرد و خاك را جذب كند؛ به این ترتیب چنین موادی حتی در حاشیه گوشی‌تان جا خوش نخواهند كرد.

نحوه پاك كردن گوشی‌ها
پس از این كه پارچه‌ای مناسب برای این كار پیدا كردید، پاك كردن صفحه نمایش كار بسیار راحت و ساده‌ای است.اولین مرحله برای انجام این كار خاموش كردن گوشی است؛ هر چند این كار اجباری نیست و كاملا به خود شما بستگی دارد. چنانچه قصد دارید گوشی‌تان را با آب تمیز كنید، حتما پیش از انجام این كار، آن را خاموش كنید. البته با این كار آلودگی‌های موجود روی صفحه نمایش‌تان، مشخص‌تر می‌شود.

دومین نكته تمیز كردن آن به صورت عمودی یا افقی وبه طور یكنواخت است. به طور مثال از سمت راست گوشی شروع كرده و در امتداد خط‌های مستقیم و صاف به سمت دیگر صفحه حركت كنید. پس از آن، پارچه مورد نظر را كمی پایین‌تر بیاورید و عینا مرحله قبل را تكرار كنید. برخی كاربران بر این باورند كه بهتر است به صورت دایره‌ای صفحه نمایش را تمیز كرد؛ زیرا با این كار هیچ اثری از لك و اثر انگشت روی صفحه باقی نمی‌ماند.

به هیچ وجه از صابون و مواد دیگر برای انجام این كار كمك نگیرید. به منظور بهتر شدن نتیجه كار ابتدا با كمك قسمت نم دار پارچه صفحه نمایش را كاملا پاك كرده، پس از آن با قسمت خشك پارچه آن را دوباره تمیز كنید. در نتیجه این كار هیچ اثری از گرد و غبار روی صفحه نمایش‌تان باقی نخواهد ماند.اگر علاقه‌ای به استفاده از چنین راهكارهایی نداشتید، می‌توانید براحتی از محلول‌های پاك‌كننده شیمیایی چون iKlenz و Monster استفاده كنید.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 15 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر