افزایش فروش دوربین های بدون آینه و DSLR با وجود بازار بد دوربین های دیجیتال

افزایش فروش دوربین های بدون آینه و DSLR با وجود بازار بد دوربین های دیجیتال
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

 
یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۵
چندی پیش در نارنجی در مورد تاثیر تلفن های هوشمند بر روی  فروش دوربین های عکاسی نوشتیم، و پرسیدیم که آیا تلفن های هوشمند تهدیدی برای دوربین های DSLR به حساب می آیند یا خیر. اکنون می توانیم بگوییم که حداقل بازار دوربین های دیجیتالی معمولی در این میان لطمه شدیدی خورده. اما ظاهراً دوربین های حرفه ای تر که از لنزهای قابل تعویض بهره می برند هنوز از بازار خوبی برخوردارند.
 
بر اساس گزارشی که موسسه تحقیقاتی Futuresource Consulting منتشر کرده، فروش دوربین های بدون آینه با لنزهای قابل تعویض موسوم به CSC و دوربین های DSLR در سال 2013 با رشد روبرو بوده.
 
فروش CSC در سال 2012 دوبرابر شده بود، اما ظاهراً این رشد با این شدت در سال 2013 ادامه نداشت، با این حال نسبت به دوربین های دیجیتال معمولی با رشد خوبی مواجه بود.
 
وقتی در مورد دوربین هایی با لنز قابل تعویض صحبت می کنیم، هنوز هم DSLR محبوب ترین است، و 80 درصد سهم فروش را در سال 2013 به خود اختصاص داد.
 
طبق این گزارش، فروش دوربین های دیجیتال در سال 2013 تا 24 درصد کاهش پیدا کرد، با این حال فروش دوربین هایی با لنزهای قابل تعویض، یعنی CSC و DSLR، تا 5 درصد رشد داشت.
 
یکی از تحلیل گران موسسه Futuresource Consulting در زمینه آینده دوربین های حرفه ای ابراز امیدواری کرده و گفته:
 
تقاضا برای دوربین با لنز ثابت به دلیل ظهور تلفن های هوشمند و تبلت در همه جا کاهش پیدا کرده؛ اما این مسئله یک معنای مثبت هم دارد، این که مردم بیش از هر زمان دیگری با دوربین سر و کار دارند....نکته جالب هم همین جا است: هر چه تجربه مصرف کنندگان در استفاده از دوربین تلفن یا تبلت زیادتر می شود، علاقه آن ها به عکاسی نیز بیشتر می شود. بنابراین در آینده ای نزدیک ما شاهد طرفداران زیادی در عرصه عکاسی خواهیم بود، که مشتاقانه به سراغ دوربین های رده بالا می روند. از این رو، آینده دوربین های حرفه ای با لنزهای قابل تعویض روشن به نظر می رسد.
در حالی که دوربین های دیجیتال با لنزهای ثابت با هجمه تلفن ها و تبلت ها مجال رقابت را از دست داده اند، دوربین های بدون آینه و DSLR ها هنوز طرفداران خود را داشته و بنای خروج از گود را ندارند. شما هم آینده دوربین های حرفه ای را روشن می بینید؟

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر