جت کپسول، یک مینی قایق تفریحی

جت کپسول، یک مینی قایق تفریحی
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
استودیو طراحی ایتالیایی Lazzarini اولین «مینی قایق تفریحی» خود را اخیراً در جریان نمایشگاه قایق های تفریحی موناکو (2013) معرفی کرد. "جت کپسول" یک قایق تندرو آبی با ابعاد 7.5 متر طول و 3.5 متر عرض است که با ظاهر خاص خود برای اهداف زیادی مثل تاکسی آبی، ماشین اضطراری، قایق گشتی، قایق غواصی یا تفریحی، می تواند به صورت سفارشی طراحی شود.
 
بدنه قایق از جنس فایبرگلاس و مجهز به سیستم هیدرو-جت است که می تواند با یک یا دو موتور (دو مدل بنزینی و دیزل) به قدرتی از 315 تا 740 اسب بخار دست پیدا کند. در روی این قایق، یک عرشه با محافظ و محل نشستن 8 مسافر وجود دارد.
 
درب های اتوماتیک، تخت آفتابگیر روی سقف، سکوی شیرجه در عقب، اتاق خواب تبدیل شونده، توالت و حتی قابلیت اضافه کردن آشپزخانه به آن، از دیگر تجهیزات جت کپسول است.

در کنار تمام موارد گفته شده، طراحی چراغ های داخلی و خارجی تعبیه شده بر روی این جت کپسول، جلوه یک سفینه فضایی معلّق بر روی آب را در شب هنگام تداعی می کند.
 
استودیو Lazzarini همچنین چندین طرح مفهومی دیگر برای این وسیله آبی معرفی کرده: تبدیل به یک قایق جنگی زره پوش و استتار شده، یک آمبولانس آبی، یک قایق تفریحی با تجهیزات صوتی و یا یک قایق برای ورزش های آبی مثل اسکی روی آب.
 
فاستو راسینی مدیر فروش این استودیو می گوید: «مشتریان می توانند از میان نسخه های مختلف جت کپسول که حتی شامل یک قایق مجلل یا یک آشپزخانه شناور (برای سرویس دهی به سایر شناورها!) است، مدل مورد علاقه خودشان را انتخاب کنند... در واقع هیچ محدودیتی وجود ندارد.»

هم اکنون کمپانی Lazzarini مشغول توسعه و طراحی نمونه اولیه از یک UFO (در اینجا به معنا و مخفّف شی شناور ناشناس - Unidentified Floating Object) است که در واقع یک خانه آبی دوستدار محیط زیست از نسل آینده به شمار می رود و در چند تراز مختلف شامل یک سالن پذیرایی بزرگ و یک اتاق خواب در فضای پایینی که با شیشه محصور شده است. راسینی می گوید: «این سازه شناور با بهره گیری از انرژی خورشیدی و یک موتور 12 اسب بخاری، قابلیت جا به جایی در فواصل کم را نیز دارد.»
 
طبق برنامه ریزی های انجام شده، ساخت نمونه اولیه این UFO در سال 2015 به پایان می رسد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 6 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر