همکاری اپل با یک شرکت دانمارکی برای ساخت سمعک

همکاری اپل با یک شرکت دانمارکی برای ساخت سمعک
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

 
 

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰
شاید سمعک خیلی هم وسیله جذاب و مد روزی به حساب نیاید، اما وقتی پای اپل در میان باشد، سمعک ها هم تبدیل به گجت های جالبی می شوند.
 
ظاهراً اپل با همکاری شرکت دانمارکی جی اِن استور نورد (GN Store Nord) دست به ساخت سمعکی زده که با آیفون کار می کند. این دستگاه ReSound LiNX نام دارد و برای اتصال به آیفون از فناوری مشابه بلوتوث بهره می برد.
 
هم آیفون اپل و هم سمعک های شرکت GN از فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده می کنند. بنابراین جفت شدن این دستگاه ها هم به سادگی هر چه تمام تر صورت می گیرد.
 
استفاده از تکنولوژی 2.4 گیگاهرتز به جای بلوتوث های متداول، مزیت هایی را به همراه دارد. بلوتوث ها مصرف انرژی بالایی دارند و از آنتن های نسبتاً بزرگی استفاده می کنند. در حالی که تکنولوژی 2.4 گیگاهرتز مصرف باتری کمتری دارد و به سمعک ها این امکان را می دهد که تا چندین روز به طور مداوم کار کنند.
 
در این سیستم، صدا و موزیک به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه ای از آیفون یا آیپاد بر روی سمعک پخش می شود. مدیر عامل شرکت GN در این زمینه گفته که «ما به افرادی که مشکل شنوایی دارند، به عنوان مشتریانی با حق انتخاب نگاه می کنیم، نه بیمارانی که در چالش هایشان دست و پا می زنند».
 
ReSound LiNX در سه ماهه اول سال 2014 به بازارها عرضه می شود ولی هنوز قیمتی برای این سمعک ها اعلام نشده. با توجه به گسترش تلفن های هوشمند و ظهور شکل های جدید ارتباطات صوتی، به نظر می رسد ایده مشترک اپل و GN مشکل بسیاری از افراد جامعه را حل کرده و آن ها را با تکنولوژی های روز آشتی دهد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 6 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر