Kano، ابزاری برای خلق یک پی سی ارزان قیمت

Kano، ابزاری برای خلق یک پی سی ارزان قیمت
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
حتماً در مورد رسپبری پای (Raspberry Pie) زیاد شنیده اید، شاید هم بررسی نارنجی را در مورد این کامپیوتر کوچک و ارزان خوانده باشید. در این مطلب شما را با یک نوآوری دیگر آشنا می کنیم که از ایده رسپبری پای الهام گرفته. کانو (Kano) نام یک کیت کامپیوتری است که از یک ماژول رسپبری پای بهره برده و به کودکان و بزرگسالان کمک می کند که دانش خود را در مورد کامپیوترها، به خصوص کدنویسی، افزایش دهند.
 
کانو یک کامپیوتر اُپن سورس است که کدنویسی را برای افراد بسیار آسان کرده و حسی مشابه بازی لِگو را در کاربران القا می کند. این کیت حاوی دو دفترچه راهنما، یک کِیس، یک کارت SD با ظرفیت 8 گیگابایت، یک صفحه کلید، یک اسپیکر، کابل برق، کابل HDMI، و کابل مینی یو اِس بی است.

این کیت جالب بیش از همه بر روی مهارت های اولیه کدنویسی افراد تمرکز می کند. علاوه بر این، کانو به کاربران برای خلق بازی های ساده ای چون Snake، یا ساختن موزیک یا ویدیو های HD کمک می نماید.
 
کانو بر اساس گونه ای از سیستم عامل لینوکس دِبیان کار می کند. نرم افزار کدنویسی این مجموعه هم کانو بلاکس (Kano Blocks) نام دارد. خروجی این رابط برنامه نویسی هم Javascript یا Python است.
 
پیشبینی می شود که این مجموعه در تابستان سال آینده با قیمت 99 دلار به بازار عرضه شود. این مجموعه حاوی صفحه نمایش نیست، همچنین بابت صفحه کلید می بایست 49 دلار بیشتر پرداخت.
 
شاید برای خوره های کامپیوتر همان رسپبری پای ابزار جذاب تری به نظر برسد، ولی برای کودکان یا افراد بزرگسالی که اطلاعات فنی ناچیزی دارند، کانو شاید گزینه مناسب تری باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر