پنير آزمايشگاهى تولید شده از باكترى هاى انسان

پنير آزمايشگاهى تولید شده از باكترى هاى انسان
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
صنعت غذا سازى هميشه وسيع ترين طيف طرح ها و گونه ها را به خود اختصاص مى دهد. براى مثال در سال هاى اخير تلاش هايى براى تهيه پنير و ديگر فراورده هاى لبنى از حيوانات مختلف رواج يافت. همچنین برخی دست به کار تولید گوشت مصنوعی در آزمایشگاه شدند.

حالا جالب است بدانيد كه Christina Agapakis از دانشمندان دانشكده علوم دوبلین و Sissel Tolaas متخصص بو، در يك اقدام جالب با نمونه بردارى از باكترى هاى موجود در زير بغل، انگشتان پا و بينى افراد مختلف نوعى پنير انسانى ساخته اند.

هر كدام از پنير ها با نمونه بردارى از باكترى هايى كه بر روى پوست انسان هاى مختلف رشد مى كنند، تهيه مى شود. اين فرايند شامل تركيبى عجيب از آماده سازى مواد غذايى و روش هاى ميكروبيولوژيكى است. شاید بتوان گفت که به نوعی، از این باکتریها به عنوان جایگزین مخمر پنیر استفاده می شود. به اين معنى كه باكترى ها قرار است در شرايطى ويژه و تقريبا استريل جهت تهيه پنيرى با امضاى هر فرد پرورش داده شوند.

این پنیر که Selfmade نامگذاری شده، در واقع به صورت اختصاصی برای هر فرد تهیه می شود و می توان آن را تلفیقی از علم و هنر دانست. برای مثال پنیر آقای بن یا پنیر خانم کریستینا!

این پنیرها به عنوان یکی از پروژه های نمایشگاه علمی Grow Your Own ... Life After Nature دانشگاه دوبلین، قرار است تا اواخر ژانویه ۲۰۱۴ در گالری علوم این دانشگاه به نمایش گذارده شوند.

اگر در خود اشتهاى خوردن اين پنير انسانى را مى بينيد، خوب است بدانيد كه اين پنير فعلا تنها در سطح يك آزمايش ميكروبيولوژيكى موفق است و هنوز براى مصرف وارد بازار نشده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 3 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر