جان کارمک، پدر سبک اول شخص، از id Software جدا شد

جان کارمک، پدر سبک اول شخص، از id Software جدا شد
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
بدون حرف پیش، جان کارمک یک نابغه است. یک نابغه بازی ساز که فعالیت های وی در امور فضایی هم بسیار مورد توجه بوده و هست و اگر تنها یک نفر باشد که بتواند پروژه های واقعیت مجازی را به یک جایگاه شایسته برساند آن فرد کسی نیست جز جان کارمک، پدر شوترهای اول شخص، کسی که ابداعات تکنولوژیکش هیچ گاه از یادمان نخواهد رفت.
 
در ماه آگوست، تیم Oculus خبر داد که جان کارمک به این شرکت ملحق خواهد شد. همان زمان بود که از وی در مورد کار در id Software سوال پرسیده شد و وی پاسخ داد همچنان در استودیو خودش هم به کار خواهد پرداخت و دفتر Oculus در تگزاس، محل اقامت و کار وی را راه اندازی و اداره می کند.
 
نهایتا شب گذشته، تیم ویلیتس، مسئول استودیو id Software در بیانیه ای به IGN خبر جدایی کارمک از استودیو را اینگونه تشریح کرد: "جان کارمک، کسی که به تمرکز روی چیزهای دیگری غیر از ساخت بازی در id متمرکز شده بود، از استودیو کناره گرفت."
 
آخرین دستاورد کارمک بازی RAGE و البته موتور بازی سازی id Tech 5 بود که در این بازی هم استفاده شد. امید به ساخت بازی DOOM IV سال ها است که خواسته و آرزوی طرفداران این استودیو بوده اما هیچ خبری از این بازی شنیده نمی شد. در آخرین کواک کان، کارمک در مورد تکنولوژی های گرافیکی سخن گفت و باز هم در آن مراسم خبری از بازی جدید این استودیو نبود. حتی ولفنشتاین جدید هم به دست id Software در حال ساخت نیست.
 
جان کارمک، جان رومرو و تیم id Software که متشکل از نوابغ دنیای تکنولوژی هستند خالق عناوینی چون DOOM، ولفنشتاین و Quake بودند که طی سالیان گذشته هر کدام به نوعی از این تیم فاصله گرفتند. اما پرسش اینجا است که بدون حضور کارمک، آیا ساخت DOOM و Quake بعدی معنی دارد؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 2 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر