پلی استیشن ۴؛ قیمت ۴۰۰ دلاری و هزینه ساخت ۳۸۱ دلاری

پلی استیشن ۴؛ قیمت ۴۰۰ دلاری و هزینه ساخت ۳۸۱ دلاری
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
از یک طرف بعضی شرکت ها حاضر به کاهش قیمت محصولات خود برای بالا بردن فروش نیستند و سرسختانه به حاشیه سودهای بالا می چسبند، و در سوی دیگر برخی شرکت ها چندان به سود فروش سخت افزار اهمیت نمی دهند.
 
آن طور که مشخص شده هزینه قطعات به کار رفته در پلی استیشن ۴ معادل ۳۷۲ دلار است که وقتی هزینه تولید را هم به آن اضافه کنیم به ۳۸۱ دلار بالغ می شود. این یعنی سونی با سودی ناچیز یا حتی ضرر (به خاطر هزینه های جانبی دیگر) کنسول جدیدش را می فروشد.
 
هر چند فعلا سونی با سودی اندکی به فروش پلی استیشن ۴ مشغول است ولی به مرور زمان و با کاهش هزینه های تولید، حاشیه سود بهبود خواهد یافت. اما این داستان، جدید نیست.
 
در اصل سونی این استراتژی را از سال ها قبل دنبال کرده و به عنوان مثال مدل باریک پلی استیشن ۳ که در سال ۲۰۰۹ به فروش گذاشته شد، با برچسب ۳۰۰ دلاری، ۳۹ دلار زیر قیمت تمام شده اش به فروش می رسید.
 
حالا آن طور که تحلیلگران می گویند سونی توانسته قیمت تمام شده را با استفاده از درایو نوری بلو-ری و هارد دیسک ارزان تر، کاهش دهد و در عوض از پردازشگر و رم بهتری بهره ببرد که نقش مهمتری در تجربه بازی دارند.
 
مثل همیشه، اینجا هم قرار نیست سود اصلی از فروش سخت افزار حاصل شود و سونی به دنبال کسب سود از فروش بازی ها و محتواها است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر