گوگل با موتو جی و نکسوس 5 بیش از همه چه شرکتی را نشانه گرفته؟

گوگل با موتو جی و نکسوس 5 بیش از همه چه شرکتی را نشانه گرفته؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
شاید موتو جی بر روی کاغذ بهترین تلفن هوشمند بازار نباشد، و به طور حتم هم نیست، اما قیمت 179 دلاری این تلفن چیزی نیست که بتوان به آسانی از آن گذشت. گوگل به واسطه موتورولا توانسته تجربه استفاده از اندروید -تقریبا- خالص را برای کاربران فراهم کند.

در آن سو، نکسوس 5 هم با این که با مشارکت ال جی ساخته شده، ولی در واقع برگ برنده گوگل به حساب می آید و طبق شواهد، این دو محصول که هر دو هویت شان را از گوگل گرفته اند، به زودی سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص خواهند داد. حال یک سوال پیش می آید. این دو محصول گوگل، بیش از همه، بازار چه محصولاتی را تحت تاثیر قرار می دهند؟

شاید در ظاهر سامسونگ بیشترین لطمه را در این بین ببیند. سامسونگ در حال حاضر با خیال راحت در حال جولان دادن در بازار تلفن های هوشمند است و سیستم عامل اندروید را در جای جای دنیا پراکنده کرده. اما واقعیت این است که نکسوس 5 گرچه تلفن بی نظیری به حساب می آید، ولی قادر به رقابت با پرچم داران سامسونگ یعنی گلکسی S4 و نوت 3 نیست.
 
دقیقاً همین داستان در مورد اچ تی سی، ال جی و سونی هم صدق می کند. اگر به دنبال یک تلفن فوق العاده با آخرین فناوری ها هستید نکسوس 5 گزینه خوبی است، ولی در عین حال -اصطلاحاً- آخر تکنولوژی نیست. درست است که با در نظر گرفتن قیمت، نکسوس 5 برای کشورهای تحت پوشش فروشگاه آنلاین گوگل بهترین گزینه است، اما اگر قیمت مهم نباشد، نکسوس 5 از لیست بهترین های بازار حذف می شود.
 
بنابراین به نظر می رسد که پرچم داران اندرویدی چهار شرکت سامسونگ، اچ تی سی، ال جی و سونی تا حدی از گزند هجوم اندروید خالص گوگل در امان هستند.
 
و حالا می رسیم به مایکروسافت؛ گوگل و مایکروسافت به خاطر خدمات بی نظیر و محصولات به یاد ماندنی شان طرفداران مشترک بسیاری دارند، اما این دو در سال های اخیر رابطه شکرآبی داشته اند. گرچه جنگ و جدال آنها به پای دوئل اپل و سامسونگ نمی رسد، با این حال اهل فرستادن کارت تبریک برای یکدیگر هم نیستند. شاید جای خالی بهترین سرویس های گوگل بر روی ویندوز فون نشانی از این جنگ سرد باشد.
 
گوگل در حال ورود به قلمروی مایکروسافت است. ویندوز فون از قدیم سیستم عاملی محبوب بوده و بر روی سخت افزارهای خوبی هم سوار شده. پرچم داران ویندوز فونی هم قیمت های مناسبی داشته اند.

اما موتو جی می تواند رقیب سر سختی برای خانواده لومیا باشد. شاید لومیا 520 قیمتی به مراتب کمتر از موتو جی داشته باشد، ولی این احتمال هم دور از ذهن نیست که مصرف کننده با وسوسه داشتن فلش ال ای دی، نمایشگر بزرگ تر، یا PPI و رم بیشتر، مقداری کیسه خود را شل تر کرده و به سراغ موتو جی برود.
 
وقتی بحث بازارهای نوظهور مطرح باشد، ارائه محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و در عین حال قیمتی نسبتاً ارزان، از لحاظ تجاری معنای خاصی پیدا می کند. به نظر می رسد مایکروسافت و گوگل هر دو با تیزبینی خاص خود این فرصت استثنایی را حس کرده اند و قصد دارند بی سر و صدا قسمت عظیمی از بازارهای جدید را به خود اختصاص دهند.
 
در این دو سه سال اخیر مایکروسافت برای حضور پرقدرت در عرصه تلفن های هوشمند تلاش های بسیاری انجام داده و ظاهراً با در اختیار گرفتن کسب و کار تلفن های همراه نوکیا، سکوی پرتاب خوبی برای خود تدارک دیده، و حالا که گوگل به این قلمروی استراتژیک مایکروسافت وارد شده، باید منتظر ماند و دید که ردموندی ها در ادامه چه عکس العملی از خود نشان می دهد.
 
نظر شما چیست؟ آیا شما هم موتو جی و نکسوس 5 را تهدیدی برای محصولات دیگر بازار نمی دانید؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر