گروه Pedal Power و ایده ساخت میز رکاب دار برای تولید برق

گروه Pedal Power و ایده ساخت میز رکاب دار برای تولید برق
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
در مسائل شناختی-فلسفی مبحثی وجود دارد تحت عنوان «بازگشت». این که بازگشت چیست و اصولاً بازگشت به چه، مد نظر ما نیست چه این که در بین خود اهل این علم هم اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد؛ اما می توان با مثالی قضیه را روشن کرد.
 
مثلاً ۱۰۰ سال پیش همه پدر-مادر بزرگ ها از ظروف مسی با روکش روی استفاده می کردند که طی تغییرات دنیای نوین از بین رفت و به فراموشی سپرده شد؛ اما بعد حالا می بینیم که دوباره به شدت مورد تأیید و حتیٰ تأکید همه، من جمله پزشکان قرار گرفته و «بازگشتی» به سوی گذشته در این زمینه به وجود آمده.
 
اینها را گفتیم تا مقدمه ای چیده باشیم برای معرفی یک ایده به ظاهر ساده و البته «بازگشتی» که در عین سادگی حرف های زیادی برای گفتن دارد. گروه پدال پاور (Pedal Power) همان طور که از اسمش بر می آید در صدد است از پدال زدن، نیرو تولید کند.
 
آنها می گویند که دوچرخه وسیله ای است که از قدیم تنها به عنوان وسیله نقلیه یا نهایتاً یک دستگاه ورزشی به کار می رفته، ولی شما هنگامی که پدال می زنید در واقع انرژی موجود در ماهیچه ها را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنید پس چرا در جایی که نیاز داریم این تبدیل انرژی را به سمت نوع الکتریکی آن سوق ندهیم.
 
این گروه ایده خود را برای تأمین سرمایه عرضه کرده و امیدوار است با استقبال مردمی بتواند آن را عملی کند. البته حتماً تصدیق می کنید که پیش از این ایده های مشابه زیادی دیده ایم که مثلاً با اتصال یک آرمیچر به طوقه دوچرخه، برق لازم برای روشن کردن یک لامپ تأمین شود هر چند برق تولیدی در اکثر این موارد بسیار اندک بوده.
 
همین جا تفاوت ایده پدال پاور با دیگران است؛ «به طور متوسط یک فرد بالغ می تواند حدود ۷۵ وات طی دو ساعت تولید کند. این مقدار معادل ۱۵۰ وات-ساعت است که برای روشن نگه داشتن یک لپتاپ بین ۳ تا ۶ ساعت یا یک تلفن بین ۳۰ الیٰ ۴۰ ساعت کافی به نظر می رسد. این مقدار برق تولیدی در مکان های فاقد الکتریسیته یا موقعیت های اضطراری و سوانح می تواند بسیار ارزشمند باشد.»
 
این طور که در توضیحات گروه پدال پاور آمده دستگاه آنها که قرار است به قیمت ۲۰۰۰ دلار به فروش برسد می تواند با نیروی کمتر از ۱ اسب بخار به راه بیفتد برای مصارف مختلفی چون کمپرسور هوا، خرد کن، پمپ آب و خیلی امور دیگر به کار گرفته شود، مثلاً نشان داده شده که چطور در مزارع می توان از این دستگاه به طور مفیدی استفاده کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 29 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر