نوکیا از توانمندی های تصویربرداری در نسل بعدی تلفن های اش می گوید

نوکیا از توانمندی های تصویربرداری در نسل بعدی تلفن های اش می گوید
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
شرکت NGP یک شرکت سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه متعلق به نوکیا است که در واقع آن چه درون این شرکت می گذرد را می توان به عنوان یک نمای کلی از توانایی های بالقوه نوکیا به حساب آورد. NGP روی فناوری های متعدد و شرکت ها و سازمان مختلف سرمایه گذاری می کند که شرکت های فعال در زمینه تصویر برداری بخشی از آنها هستند.
 
از این بین می توان به شرکت های Pelcin ،InVisage ،Heptagon ،Morpho و Luminate اشاره کرد. مثلاً Heptagon در حال تکمیل و آماده سازی سیستم اپتیک خود موسوم به billionth است. پتانسیل بالقوه و بالای NGP موجب شده که بحث های جالبی حول آنها شکل بگیرد و خیلی ها درباره توانایی های علمی و فنی آن ابراز نظر کنند.
 
حالا NGP برای روشن کردن اوضاع به طرح یک مجموعه پرسش و پاسخ پرداخته که در ادامه می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید:
 
آیا می توانیم دوربین تلفن هوشمندی بسازیم که رزولوشن آن از چشم انسان بیشتر باشد؟
InVisage، یکی از مجموعه شرکت های NGP است که مشغول توسعه یک فناوری جدید برای تشخیص تصویر است. فناوری مذکور بر پایه نانو موادی است که به طور خاصی طراحی شده اند و سنسورهای تصویری که با آن ساخته می شود از رزولوشن چند صد میلیون پیکسلی بهره می برند. فلذا با اغماض از اختلاف در محاسبات رزولوشن چشم انسان می توان این فناوری را بسیار نزدیک به آن دانست.
 
آیا می توانیم تلفن هوشمندی بسازیم که در شب ببیند؟
Pelican Imaging با ترکیب تصویر عادی حس شده توسط فرو سرخ به چنین چیزی دست یافته. در واقع با فعال سازی حالت شب دوربین تلفن هوشمندی که به سنسور فرو سرخ مجهز بوده این کار صورت گرفته.
 
آیا می توانیم تلفن هوشمندی بسازیم که اشیا و افراد را زیر نظر بگیرد؟
[باز هم] Pelican Imaging به همراه شرکت سنگاپوری Heptagon، به نتایج خوبی برای ضبط تصویر به عنوان اولین مرحله به منظور «دیدن یا نظارت بر اشیای اطراف» دست یافته اند. این فناوری همچنین امکان تهیه تصویر بعد از فوکوس دوباره روی عکس گرفته شده را فراهم می کند یا می توان با نرم افزار به طور موثری افراد را از عکس حذف کرده و پس زمینه جدید جایگزین آن کرد.
 
آیا می توانیم به طور خودکار اطلاعاتی از محتوای موجود در یک تصویر ایجاد کنیم؟
تصاویر «هوشمندتر» می شوند. اطلاعات بیشتر و بیشتری همراه با تصاویر ذخیره می شوند، نه فقط ساعت و تاریخ و اطلاعات سه بعدی بلکه مکان و دیگر اطلاعاتی که مربط به مکان می شوند مانند وضعیت آب و هوا، تعداد نفرات داخل عکس و خیلی چیزهای دیگر. شرکت Luminate در حال کار روی ساخت همه جور تصویر تعاملی است و این کار را با دسته بندی و فهرست کردن اطلاعات موجود در تصاویر انجام می دهد.

البته این اطلاعات که در تصاویر و ویدیوهای جدید قرار می گیرند بسیار زیاد هستند و برای این منظور نیاز به ایجاد استانداردها و فرمت های جدید است تا از این اطلاعات بتوان در اکوسیستم های مختلف استفاده کرد.
 
آیا می توانیم یک فلش برای تلفن هوشمند بسازیم که خوب کار کنیم؟
همه می دانیم عکس گرفتن در شرایط نور خیلی کم و زیاد چقدر مشکل است. Heptagon در حال کار روی یک فلش چند رنگی است تا به کمک آن تعادل مناسب در رنگ و سوی نور تابانده شده به وجود آورد.
 
حالا می ماند که این ایده ها آیا قابلیت عملی شدن دارند و اینکه اصلاً مایکروسافتِ صاحب، تمایلی به بکار گیری آنها خواهد داشت؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 25 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر