ربات گوزن نما، کمک به دستگیری شکارچیان غیرقانونی

ربات گوزن نما، کمک به دستگیری شکارچیان غیرقانونی
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
شاید به نظرتان این یک گوزن معمولی باشد. اما در حقیقت یک ربات شبه گوزن است که برای دستگیری شکارچیان غیرقانونی ساخته شده. برای شباهت این ربات به یک گوزن واقعی تلاش بسیاری شده و حتی بوی ویژه گوزن را می توان در اطراف این ربات استشمام کرد.
 
اما این گوزن رباتی برای تمرین شکارچی های آماتور طراحی نشده، بلکه آن را برای شکار شکارچیان غیرقانونی ساخته اند. اقدامی خلاقانه برای حفاظت از گوزنهای واقعی در برابر شکارچیان غیرقانونی.
 
چندی پیش پلیس ایالت فلوریدا مردی را دستگیر کرد که این ربات را کنار جاده دیده و به آن تیراندازی کرده بود. چرا که شکارچیِ فریب خوردۀ خطاکار، خارج از فصل شکار اقدام به شکار کرده بود.

شکار خارج از فصل و همین طور اقدام به تیراندازی به حیوانات در حاشیه جاده ها، در بسیاری از ایالت های آمریکا غیرمجاز است و جریمه سنگینی دارد.

ظاهراً اداره حفاظت محیط زیست فلوریدا در حال حاضر تعدادی از این ربات های گوزن نما را برای دستگیری شکارچیان بی توجه به قانون به کار گرفته است. ماموران این اداره، رباتها را در حاشیه جاده رها می کنند و مرتبا آنها را کنترل و مانیتور می کنند. به محض اینکه تیری شلیک شود یا ربات کذایی هدف قرار بگیرد، ماموران خبردار شده و بقیه ماجرا هم که مشخص است.
 
مرد دستگیر شده فعلا با پرداخت ۱۲۰۰ دلار وثیقه آزاد شده است. اما او یک ماه دیگر باید در دادگاه حاضر شود و به احتمال بسیار زیاد با محکومیتی یک ساله و پرداخت ۲۵۰۰ دلار جریمه مواجه می شود. محکومیتی که به جرم تیراندازی خارج از فصل شکار به حیوانات در محل غیرمجاز (حاشیه جاده) باید تحمل کند. بدین ترتیب احتمال تکرار خطای او در آینده تقریباً صفر خواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 25 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر