ایستگاه کاری امپراطور، لذتی برای کار با کامپیوتر

ایستگاه کاری امپراطور، لذتی برای کار با کامپیوتر
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
فرشید اسکندری
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
همه ما روزانه مجبور هستیم ساعت‏های زیادی را در مقابل کامپیوترهای مان روی صندلی سپری کنیم. زاویه قرارگیری نامناسب خصوصاً روی یک صندلی غیر استاندارد، علاوه بر خستگی زودرس باعث عوارضی برای ستون فقرات و برخی از مفاصل می‏شود.
راه حلی که لابراتور MWE ارائه داده مدل های مختلفی از ایستگاه های کاری برای کار با کامپیوتر است. ابزاری برای انجام تکالیف کاری، بازی های کامپیوتری یا فقط وبگردی که با استفاده از این ایستگاه کامپیوتر، هیچگاه به این راحتی نبوده اند؛ و البته تمام این امکانات با یک صفحه لمسی توسط شما قابل کنترل است!
 
این آزمایشگاه کانادایی در سال 2008 توسط مارتین کارپنتیر (Martin Carpentier) و پاتریک لافلام دُوال (Patrick Laflamme Duval) برپا شده. ماموریت اول آنها طراحی و توسعه مدل اصلی و اولیه Emperor 200 به عنوان یک محیط کار کامپیوتری، توسط مارتین کارپنتیر بوده.
 
بعد از یک سال کار متمرکز و تست های مختلف، مدل امپراطور 200 توسط این آزمایشگاه برای اولین بار در نمایشگاه CES در لس آنجلس به نمایش گذاشته شد و چند ماه بعد مدل تجاری آن توسط NovelQuest Enterprises ارائه شد. به دنبال موفقیت های این مدل، کار بر روی توسعه ایستگاه‏ کاری Tiberian باز هم توسط مارتین در ژانویه 2010 آغاز شد که امروزه با نام Emperor 1510 شناخته می شود.
 
مشتریان حال حاضر امپراطور، افراد و کمپانی های مرتبط با تکنولوژی، مهندسین و صنایع مرتبط با بخش های پزشکی، نظامی و بازی هستند.

حال نگاهی دقیق‏تر داشته باشیم بر اجزای مجهز‏ترین ساخته این آزمایشگاه، یعنی The Emperor 200:
 
• سیستم کنترل الکترونیکی برای تنظیم ارتفاع محل قرارگیری دست ها، بخش صندلی، قسمت پشتی، محل قرارگیری پاها و همچنین تغییر ارتفاع و زاویه مانیتورها به همراه قابلیت تنظیم زاویه برای کل ایستگاه به میزان 17 درجه به منظور کاهش فشار به قسمت پشت بدن (با تنظیم صندلی این مقدار نهایتاً به 27 درجه خواهد رسید)
• صفحه لمسی 10 اینچی برای کنترل تنظیمات ایستگاه، با سیستم عامل اندروید
 سیستم تصفیه هوا (هِپا) و تنظیم دمای صندلی
• مجهز به سیستم روشنایی با ال.ای.دی و همچنین بهره گیری از سیستم goLITE BLU Energy light (چراغ هایی که با تولید نور آبی همانند نور طبیعی روز در تابستان، باعث افزایش سطح انرژی کاربر شده و به عنوان یک منبع نور-درمانی شناخته می شوند)
• سیستم صوتی با بلندگوهای Bose با پخش صدای دالبی 5.1
• قابلیت نصب تا حداکثر سه مانیتور با رزولوشن نهایی 7680 در 1440 و همچنین نصب کامپیوتر داخلی بنا به سفارش مشتری
 جنس فریم از آلومینیوم و پی.وی.سی با رنگ درخواستی به سفارش مشتری
• وزن کل 170 کیلوگرم در ابعاد 160 سانتی‏متر طول، 117 سانتی‏متر عرض و حداکثر ارتفاع 193 سانتی‏متر
• با قابلیت چرخش 360 درجه ای لژ به صورت امکان ویژه و سفارشی
• قیمت: فقط 49150 دلار آمریکا! (به نظر این قیمت دلیلی برای گذاشتن نام امپراطور برای این دستگاه است!)

اگر چه توانایی خرید این وسیله از عهده بسیاری خارج است ولی می‏توان حتی با ایده هایی ساده، شرایطی را فراهم ساخت که هدف اصلی، یعنی حفاظت از بدن در مقابل کارهای طولانی مدت با کامپیوتر، توسط آن برآورده شود.
 
شما چه امکانات خلاقانه‏ای را برای ایستگاه کامپیوتری خود در منزل یا محّل کار فراهم کرده‏اید؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر