مایکروسافت در راه یکپارچه سازی: جو بلفیوره عهده دار توسعه اپلیکیشن اینترنت اکسپلورر شد

مایکروسافت در راه یکپارچه سازی: جو بلفیوره عهده دار توسعه اپلیکیشن اینترنت اکسپلورر شد
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
علیرضا برادران
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
مایکروسافت چندی است که در حال جا به جا کردن افراد درون شرکت است تا بتواند به هدف یک پارچه سازی خود زودتر برسد. در همین راستا دین هکمووویچ (Dean Hachamovitch) هفته پیش گفته بود که در حال نقل مکان به یک تیم جدید است. هکمووویچ برای سال ها مرد اینترنت اکسپلورری مایکروسافت بود و توسعه این نرم افزار را در ویندوز، ویندوز فون و ایکس باکس رهبری می کرد.
 
حالا مثل این که جو بلفیوره قرار است بخشی از مسئولیت های او را عهده دار شود. منابع آگاه از برنامه های مایکروسافت برای اینترنت اکسپلورر گفته اند بلفیوره این تیم را با نگرش تمرکز روی بخش اپلیکیشن و تجربه کاربری اینترنت اکسپلورر هدایت خواهد کرد.
 
مایکروسافت گروه های کاری مختلفی برای کار روی موتورهای سه گانه اینترنت اکسپلورر و اپلیکیشن نهایی آنها داشت که این مرورگر را برای ویندوز و دیگر بسترها آماده می کردند اما تصمیم گرفته شده هدایت این گروه ها هر چه بیشتر با گروه اصلی سیستم های عامل ادغام شود تا به چشم انداز تعریفی نزدیک تر شوند.
 
بلفیوره که به خاطر کارهای اش در بخش ویندوز فون شناخته شده است باید بیشتر روی تلفن ها، تبلت ها و پی سی ها متمرکز شود تا به هدف ترکیب APIها، فروشگاه ها و رابط کاربری هر سه بستر نام برده نایل آید.
 
بخشی از کار طبیعتاً به نظارت بر بخش توسعه اپلیکیشنی اینترنت اکسپلورر مربوط می شود چرا که موتور رندر سه گانه و بستر IE در مرکز گروه سیستم های عامل هسته باقی می ماند. Belfiore شاید در حال حاضر به عنوان چهره ای ویندوز فونی شناخته شده باشد اما نقش او گسترش [اینترنت اکسپلورر] به مرزهایی جدید خواهد بود.
 
مایکروسافت برنامه ریزی برای آینده پروژه های ویندوزی را تا تکمیل کار Xbox One متوقف نگه داشته. این شرکت قصد دارد فروشگاه های اپلیکیشن ویندوز و ویندوز فون را یکی کند و به نظر می رسد اولین مرحله کم کردن حساب های توسعه دهندگان به یک حساب برای این دو باشد. 
 
این غول نرم افزاری پیشتر وعده داده بود که هر چه بیشتر به سمت یک پارچه سازی پیش برود و ظاهراً عمل به وعده خود را از ابتدای سال نوی میلادی آغاز خواهد کرد. هر چه مایکروسافت بیشتر به سمت ادغام و یک پارچه سازی دستگاه های ویندوزی پیش می رود، قدرت تری میسون هم در این شرکت بیشتر می شود.
 
او می گوید: «ویندوز آرتی اولین تبلت ما بر پایه پردازنده آرم بود و همین طور که تلفن ها روز به روز از نظر ابعاد به تبلت ها نزدیک تر می شوند از ما انتظار تبلت های آرمی بیشتری می رود.» با امکان نزدیک تر شدن ویندوز آرتی و ویندوز فون به هم، ادغام فروشگاه های اپلیکیشن آنها و تمرکزی جدید روی مرورگر به واسطه آمدن بلفیوره، میرسون معتقد است که شرکت متبوعش در حال آماده شدن برای پیشرفت دادن ویندوز است: «ما تصور دقیقی از آن چه می خواهیم انجام دهیم داریم و خیلی سریع [به سمتش] در حرکتیم.»
 
باید دید با در نظر گرفتن واکنش دیر هنگام مایکروسافت و سابق عملکرد کند این شرکت، آیا می تواند از پس پیش برد منویات خود بر آید یا خیر. نظر شما چیست؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 22 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر