Arrowcopter AC20: هلی کوپتری سبک

Arrowcopter AC20: هلی کوپتری سبک
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
فرشید اسکندری
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
AC20 مدل جدیدی از نسل هلیکوپترهای سبک وزن است که توسط شرکت اتریشی ArrowCopter طراحی و معرفی شده. این وسیله نقلیه قابلیت حمل دو نفر (خلبان و یک مسافر) را دارد که سرنشین دوم در قسمت پشت خلبان قرار می گیرد. پروانه این هلیکوپتر که وظیفه ایجاد حرکت رو به جلو را دارد هم در قسمت پشت سرنشین و جلوتر از سکان عمودی قرار گرفته.
 
AC20 تقریباً به طور کامل از مواد کامپوزیت نظیر فیبر کربن و کولار (فیبر مصنوعی پلیمری که دارای وزن کم، مقاومت و عمر سایشی بالا) ساخته شده که به همراه سایر متعلقات آلومینیومی همگی با هدف افزایش استحکام و دوام این وسیله، به کار رفته اند.
 
مزیت دیگر استفاده از اینگونه مواد به کاهش فوق العاده وزن بر می گردد و در نتیجه آن حداکثر وزن 600 کیلوگرم در هنگام برخواستن از زمین است و بدون سرنشین و متعلقات اضافه این وسیله تقریباً به میزان نصف آن یعنی 342 کیلوگرم وزن دارد.

تولید این وسیله با همکاری و کمک شرکت Mubea Carbo Tech متخصّص در تولید پنل‏ها و قطعات از مواد کامپوزیتی، صورت گرفته. با طولی معادل 5.8 متر، عرض 2.5 متر و ارتفاع 2.9 متر، AC20 می‏تواند به حداکثر سرعتی معادل 195 کیلومتر بر ساعت و حداقل سرعتی به اندازه 30 کیلومتر در ساعت (به منظور فرود) دست پیدا کند.

بخش جالب در قسمت سیستم اطلاعات پرواز الکترونیکی (EFIS) این هلیکوپتر، فراهم ساختن یک دید سه بعدی از زمین برای خلبان است که با محاسبه گر سرعت جریان باد، سنسورهای دما، زمان سنج تعمیرات و خیلی دیگر از امکانات استاندارد هر وسیله نقلیه پروازی از قبیل ارتفاع سنج، قطب نما و سرعت سنج، می‏تواند محیّاکننده اطلاعات خوبی برای کاربری از آن باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر