Titan Arm، بازویی رباتیک که به افراد قدرتی فرا انسانی می دهد

Titan Arm، بازویی رباتیک که به افراد قدرتی فرا انسانی می دهد
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
محمد زرین صدف
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
در طول تاریخ، تبدیل شدن به یک ابر انسان با توان فیزیکی بسیار بالا، همواره از یکی آرزوهای بشری بوده . این حقیقت را می توان به آسانی در افسانه ها، کمیک استریپ ها و فیلم ها مشاهده کرد. گویا دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا قدمی هر چند کوچک ولی مهم در این رابطه برداشته اند. آن ها بازویی رباتیک خلق کرده اند که توان بازوی انسان را به میزان زیادی افزایش می دهد.
 
این بازوی رباتیک موسوم به تایتان آرم (Titan Arm)، تا ۲۰ کیلوگرم بر توان بلند کردن اشیا توسط افراد می افزاید. به طور مثال اگر شما به آسانی جسمی با وزن 10 کیلوگرم را بلند می کنید، توسط این بازو به آسانی از عهده اجسامی با وزن ۳۰ کیلوگرم برخواهید آمد. مخترعین این وسیله موفق به کسب جایزه ۴۵ هزار دلاری جیمز دایسون اَوارد (James Dyson Award) شده اند.

آن چه بازوی تایتان را از محصولات مشابه متمایز می کند، تکنیک های مدرن و ارزان تر به کار رفته در ساخت آن است. در این اسکلت خارجی رباتیک، از موتورهای کوچک و فشرده پَنکِیکی بهره گرفته شده. همچنین استفاده از آلمینیوم، تا حدی هزینه های مربوط به ساخت را کاهش داده.
 
مخترعین جوان تایتان آرم در گام بعدی قصد دارند جنبه تجاری اختراع شان را تقویت کنند. آنها اعتقاد دارند به زودی این محصول بازار خود را برای بیماران جسمی حرکتی و کارگران یدی، پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است که تایتان آرم، انرژی خود را از طریق باتری تامین می کند.
 
گرچه این اختراع نسبت به محصولات مشابه، قیمت تمام شده کمتری خواهد داشت، با این حال، با هزینه تولید ۱۹۰۰ دلاری، شاید تایتان آرم هنوز آمادگی تجاری شدن را نداشته باشد. مخترعین تایتان آرم قصد دارند، جایزه ۴۵ هزار دلاری شان را صرف توسعه این محصول و حفظ پتنت های مربوط به طراحی آن کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر