عبور مشعل المپیک از میان ستارگان

عبور مشعل المپیک از میان ستارگان
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
عباس‌ واحدی
یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
دو کیهان نورد روس، روز شنبه مشعل المپیک را با مراقبت فراوان در فضا حمل کردند. 
 
تیم مهندسین پرواز شماره ۳۷، Oleg Kotov و Sergey Ryazanskiy در یک راهپیمایی فضایی ۶ ساعته بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی، مشعل خاموش المپیک را با خود حمل کردند. این مشعل قرار است سر انجام به روسیه رسیده و مشعل اصلی المپیک زمستانی ۲۰۱۴ را روشن کند.
 
بنا بر گفته ناسا، این دو مهندس پرواز پس از آنکه عکسهای جذابی از مشعل المپیک در اطراف ایستگاه فضایی بین المللی در ارتفاع ۴۲۰ کیلومتری از سطح زمین گرفتند، به اتاقک تنظیم فشار برگشتند تا با امنیت کامل به درون ایستگاه بیایند.
 
مشعل المپیک روز ۵ شنبه با یک فضاپیمای Soyuz به ایستگاه فضایی فرستاده شد. البته این فضاپیما علاوه بر مشعل سه عضو جدید را هم به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل نمود. مشعل تا عصر یکشنبه در میان ستارگان به گردش خواهد پرداخت و آنگاه با یک فضاپیمای Soyuz دیگر به روسیه برگردد. 
 
البته این اولین بار نیست که یک مشعل المپیک به فضا سفر می کند. قبل از این در سال ۱۹۹۶ شاتل فضایی آتلانتیس آمریکا مشعل المپیک تابستانی آتلانتا را به فضا برده و آن را برگرداند. البته مشعل المپیک زمستانی ۲۰۱۴، اولین موردی است که پیاده روی فضایی را هم تجربه کرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر