مردی که ماشین تسلا Model S او آتش گرفته بود: یکی دیگه می خرم!

مردی که ماشین تسلا Model S او آتش گرفته بود: یکی دیگه می خرم!
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

مردی که ماشین تسلا Model S او آتش گرفته بود: یکی دیگه می خرم!
 
 
عباس‌ واحدی
یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
شرکتهای اتومبیل سازی دنیا همیشه از تشویق ها و تاییدیه های رانندگان خوشحال محصولاتشان لذت می برند و حسابی از آن استفاده می کنند.
 
اما این بار چیزی قدرتمندتر از یک اشتیاق و توصیه راننده اتفاق افتاده است. زیرا این تایید از سوی راننده ای است که ماشینش آتش گرفته!
 
اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش یک اتومبیل الکتریکی تسلا مدل اس دچار آتش سوزی شد. اما اکنون سایت تسلا در یک مقاله از توضیحات Juris Shibayama اهل تنسی درباره اتفاقات هنگام آتش گرفتن اتومبیلش می گوید. 
 
او توضیحاتش را با جمله ای به پایان می برد که کمتر کسی انتظار شنیدنش را دارد: «من احساس می کنم که حتما باید یکی دیگر از آنها را بخرم. »
 
Shibayama می گوید در میانه سفر بین ایالتی اش با یک گیره بکسل برخورد کرده. و در ادامه می افزاید:
 
بعد از ۳۰ تا ۴۵ ثانیه، اخطاری روی صفحه جلوی داشبورد ظاهر شد که «ماشین به سرویس نیاز دارد، ممکن است راه اندازی دوباره ماشین ممکن نباشد». اما من به رانندگی با همان وضعیت ادامه دادم و امیدوار بودم به خانه برسم. حدودا یک دقیقه بعد ماشین دوباره اخطار داد که «لطفا اتومبیل را به کنار جاده منتقل کنید. ماشین اکنون خاموش خواهد شد.»
او می گوید وقت کافی داشته تا وسایل شخی اش را از درون ماشین جمع کرده و آن را ترک کند. به گفته وی «حدود ۵ تا ۱۰ ثانیه پس از ترک ماشین، دودی از زیر بخش جلویی کاپوت مشاهده شد.»
 
و هنگامی که وی حدود ۱۰۰ متر از ماشین فاصله گرفته بود، ناگهان اتومبیل شعله ور می شود. تحقیقات نشان می دهد که دیواره محافظ باتری ماشین سوراخ شده و باعث این اتفاق شده است.
 
اما با وجود تمام اینها، صحبت های Shibayama بهترین تبلیغ برای تسلا در چنین موقعیتی هستند: «این تجربه باعث نمی شود که من فکر کنم تسلا مدل اس یک ماشین ناامن است».



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 19 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر