اینتل با اختصاص یک بخش ویژه، عزمش را برای ورود به عرصه اینترنت اشیا جزم کرده

اینتل با اختصاص یک بخش ویژه، عزمش را برای ورود به عرصه اینترنت اشیا جزم کرده
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
محمد زرین صدف
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰
شاید اینتل در ورود به بازار داغ دستگاه های همراه اندکی تاخیر داشت، اما این بار، تصمیم جدی گرفته که موج بعدی فناوری را از دست نداده و بر آن سوار شود. موج بعدی به گفته بسیاری همان پدیده اینترنت اشیا و فناوری های مربوط به آن است. اینتل برای استفاده از این فرصت استثنایی باید پیش از افتادن کشتی اینترنت اشیا به اقیانوس فناوری ها، از تمامی امکانات خود بهره ببرد.
 
بنا به گزارش رویترز، اینتل یک تیم ویژه برای این کار اختصاص داده، تا به صورت انحصاری بر روی نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز برای دستگاه های الکترونیکی مرتبط با پروژه های اینترنت اشیا، کار کند. این تیم ویژه، تحت عنوان "گروه راهکار اینترنت اشیا" مستقیماً زیر نظر مدیر عامل این شرکت، برایان کرازانیچ، مشغول به کار خواهد شد.
 
اینتل پیش از این نیز با ارائه دو پردازنده Atom E3800 و Quark SoC X1000 مخصوص دستگاه ها و سنسورهای کوچک و کم مصرف، گام مهمی را در زمینه تحقق اینترنت اشیا برداشته بود. طراحی و ساخت این دو چیپ، بخشی از جدیدترین یورش اینتل برای تصاحب بخش عمده ای از این بازارهای جدید قلمداد می شد.
 
این گروه جدید بر روی همه محصولات مرتبط با پدیده اینترنت اشیا کار خواهد کرد که به طور حتم ابزارهای پوشیدنی نیز جزو همین لیست بلند محصولات خواهد بود. شاید ARM در این زمینه، اندکی از اینتل هشیارتر بود و زودتر از اهمیت این پدیده جدید مطلع شد و در زمینه چیپ های کم مصرف گوی سبقت را از رقبا ربود. به طوری که چیپ های به کار رفته در اولین ساعت های هوشمند موجود در بازار مانند اسمارت واچ 2 و کوالکام تاک، محصول شرکت ARM بودند. همزمان سیسکو نیز این پدیده را جدی گرفته و کارگروهی ویژه برای این کار تعیین نموده و همکاری خود را با استارتاپ های بی شماری در زمینه اینترنت اشیا آغاز کرده.
 
زمان زیادی برای شرکت هایی که می خواهند در جهش بعدی فناوری بقای شان حفظ شود، نمانده. شاید هنگامی که یخچال ها، کتری ها، و سنسورهای محیط های اداری و خانگی به فناوری وای-فای یا فناوری های وایرلس مشابه مجهز شدند، دیگر وقت مطالعه و تحقیق نباشد. در آن زمان به طور حتم شرکت هایی موفق خواهند بود که از قبل تدارک چنین تغییرات گسترده ای را دیده باشند. شاید موج انقلابی تلفن های هوشمند و عقب ماندن بلکبری و موتورولا از این قافله، گواهی بر این ماجرا باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 17 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر