پتنت جدیدی از اپل برای تحقق خانه های هوشمند

پتنت جدیدی از اپل برای تحقق خانه های هوشمند
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
محمد زرین صدف
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
پیش از این در نارنجی در مورد مفهوم اینترنت اشیا و کاربردهای آن در محیط منزل گفته بودیم. استارتاپ های زیادی در این مسیر گام برداشته اند و محصولاتی نظیر کلیدهای برق هوشمند، ترموستات های هوشمند و یا سنسورهای تشخیص دود را عرضه کرده اند. در این میان شرکت های بزرگ هم تصمیم جدی برای ورود به این عرصه را دارند، از جمله سامسونگ که با تلویزیون های هوشمند جدیدش تمایل خود را برای وارد شدن به این بازار جدید نشان داده. طی پتنتی که اخیراً منتشر شده، اپل هم از خانه هوشمندی می گوید که در آن همه دستگاه ها و وسایل خانگی به طور خودکار کنترل می شوند.
 
تصور کنید که در یک روز سرد و بعد از یک کار طولانی به خانه برمی گردید، درجه حرارت خانه بالا می رود، چراغ ها روشن می شوند و اجاق گاز، زیر کتری را روشن می کند. همه این ها به طور خودکار صورت می گیرند، آن هم تنها با یک مکانیزم ساده. جی پی اس آیفون شما متوجه ورود شما به خانه شده. این پتنت، سیستم مورد نظر اپل را این گونه توصیف می کند: «سیستم و متد تعیین موقعیت دستگاه های ارتباطی وایرلس، برای کنترل و تنظیم دستگاه ها بر اساس موقعیت مکانی آنها».
 
بر اساس این پتنت، سیستم های روشنایی، سیستم های امنیتی مثل دوربین های مدار بسته، درب های پارکینک، پخش کننده موزیک، سیستم های حرارتی، یا وسایل آشپزخانه به طور خودکار قابل کنترل خواهند بود. یک ویژگی جالب که در این پتنت دیده می شود این است که این سیستم قادر خواهد بود موقعیت مکانی شما را بر اساس مکانیزم یادگیری خود پیش بینی کند. این سیستم همچنین افراد مختلف را بر اساس دستگاه های شخصی شان شناسایی می کند، بنابراین با قرار گرفتن یک فرد خانواده جلوی تلویزیون ممکن است یک سریال خاص نمایش داده شود، و برای فرد دیگر پخش زنده فوتبال.
 
هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی قصد پیاده سازی این فناوری را دارد. شاید ساعت هوشمند اپل موسوم به آیواچ دروازه ورود جدی اپل به این حوزه باشد. تصور کنید که نیمه شب از اتاق خوابتان بیرون پریدید، به احتمال زیاد چراغ دستشویی باید فوراً روشن شود، البته کسی آن موقع شب آیفون خود را در خانه این طرف آن طرف نمی برد، بنابراین شاید وجود ساعت هوشمند یا وسیله ای مشابه ضروری باشد!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر