اپل در آریزونا یک کارخانه تولید کریستال یاقوت می سازد

اپل در آریزونا یک کارخانه تولید کریستال یاقوت می سازد
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

 

 
نیما دادگستر
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
حالا که اپل علاوه بر محافظت از لنز دوربین آیفون و آیپد، استفاده دیگری هم برای کریستال یاقوت یافته و آن محافظت از سنسور تاچ آی دی مخفی شده در زیر دکمه هوم است، باید تولید مقدار کافی از این متریال تضمین شود.
 
به همین منظور اپل با شرکت GT Advanced Technologies یک قرارداد همکاری بلندمدت امضا کرده تا خیالش از تامین مقادیر کافی کریستال یاقوت در سال های آینده راحت باشد.
 
در مفاد قرارداد آمده که برای تولید، اپل یک کارخانه در مسای آریزونا خواهد ساخت و GT نیز با خرید و نصب تجهیزات آن را آماده بهره برداری می کند. در ضمن، کارخانه جدید با تولید بیش از ۷۰۰ شغل، ۱۰۰ درصد از انرژی مورد نیازش را از انرژی های تجدید پذیر به دست می آورد.
 
به عنوان بخشی از این قرارداد GT اقدام به سرعت بخشیدن به توسعه کوره های پرظرفیت نسل بعد خواهد کرد تا تولید کریستال یاقوت با هزینه کمتر میسر شود.
 
قبلا پیش بینی هایی داشته ایم که اپل در آینده علاوه بر دوربین و تاچ آی دی، از یاقوت برای محافظت از نمایشگر هم استفاده خواهد کرد. چرا که نه! ولی شاید قبل از آن شاهد استفاده بیشتر از یاقوت در بدنه پشت آیفون های نسل بعد باشیم.
 
البته در همین راستا، بعضی سایت ها در پیش بینی زیاده روی کرده اند و این سرمایه گذاری ۵۷۸ میلیون دلاری اپل را به چیزهای دور از دسترسی از جمله استفاده از یاقوت برای ساخت کل دستگاه و پوشاندن پنل خورشیدی شارژ خودکار ربط داده اند.
 
موارد بند بالایی بیش از ۱ سال با ما فاصله دارند و نباید زیاد جدی شان گرفت. نظر شما درباره حرکت اخیر اپل چیست؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر