Display Mate تایید کرد: تکنولوژی نمایشگر آیپد ایر IGZO و ۵۷ درصد کم مصرف تر است

Display Mate تایید کرد: تکنولوژی نمایشگر آیپد ایر IGZO و ۵۷ درصد کم مصرف تر است
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

Display Mate تایید کرد: تکنولوژی نمایشگر آیپد ایر IGZO و ۵۷ درصد کم مصرف تر است
 
 
نیما دادگستر
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
آیپد ایر فشرده تر، باریک تر و سبک تر از دو آیپد رتینای قبل از خود شده ولی در عین حال تمام قابلیت های خوب نظیر عمر باتری ۱۰ ساعته و نمایشگر رتینا را حفظ کرده و شما می دانید که اینها بدون کاهش چشمگیر در مصرف انرژی قطعات مختلف میسر نبوده.
 
یکی از پر مصرف ترین قطعات به کار رفته در تبلت ها، پنل نمایشی آنها است و حالا سایت تخصصی Display Mate تایید کرده که نمایشگر آیپد ایر با استفاده از تکنولوژی IGZO که اختراع شرکت شارپ است، ۵۷ درصد نسبت به نمایشگر آیپد ۳ و ۴ کم مصرف تر شده.
 
علاوه بر این، حالا نمایشگر ۲۳ درصد انعکاس نور کمتر و ۷ درصد شدت روشنایی بیشتری را نسبت به نسل قبلی رقم می زند و در شرایط نور محیطی بالا هم کنتراست آن ۳۲ درصد بهبود یافته.
 
با مراجعه به تست دیسپلی میت بر روی کیندل فایر HDX 8.9، آیپد ایر و نکسوس ۱۰ خواهید دید که فعلا کیندل فایر HDX بهترین نمایشگر را در بین تبلت ها دارد و آیپد ایر با تراکم پیکسل کمتر، پایین تر از آن قرار گرفته.
 
گویا هنوز آیپد مینی رتینا به دست دیسپلی میت نرسیده ولی با تایید استفاده از این فناوری در آیپد ایر می توان مطمئن بود که آن محصول نیز از پنل IGZO برخوردار است. به خصوص که بعضی منابع خبری تاخیر در عرضه آیپد مینی رتینا به بازار را ظرفیت تولید پایین شارپ و سختی تولید پنل IGZO با تراکم مورد نیاز آیپد مینی رتینا ذکر کرده اند و شایعات با واقعیت همخوانی دارد.
 
با این اوصاف، اپل و شارپ بالاخره راهی برای استفاده از IGZO در آیپدها یافته اند و سال آینده باید منتظر گسترش آن به سایر محصولات اپل نیز باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر