آینده علمی تخیلی با خودروهایی که با تلفن همراه حرکت می‌کنند

آینده علمی تخیلی با خودروهایی که با تلفن همراه حرکت می‌کنند
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

خودروهای بدون راننده‌ای که توسط یک برنامه کاربردی تلفن هوشمند کنترل می‌شوند، برای اولین بار در انگلیس بکار خواهند افتاد.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حدود 100 خودروی پاد از سال 2015 در میلتون کینز بوکینگهام‌شایر شروع به حرکت خواهند کرد و از فضای کافی برای دو سرنشین و چمدان برخوردار است.

 

نیروی این خودروها با یک موتور الکتریکی در هر چرخ تامین خواهد شد و با سرعت 20 کیلومتر در ساعت در امتداد پیاده‌روها حرکت خواهند کرد.

 

اگرچه این خودروها از راه جداگانه‌ای از عابرین برای حرکت برخوردار خواهند بود، اما وزرای دولت بقدری شیفته این فناری شده‌اند که این مسیرها نیز در نهایت برداشته خواهد شد.

 

مشتریان که از سال 2017 می‌توانند از این خودروها برخوردار شوند، از برنامه‌ای در گوشی هوشمند خود برای فراخوانی خودرو در خیابان یا رزرو برای آمدن به دنبال آنها در یک موقعیت خاص استفاده خواهند کرد.

 

بلیت این خودروها برای هر سفر دو پوند بوده که ایستگاه مترو مرکزی میلتون کینز را به مراکز خرید و ادارات در فاصله تقریبا دو کیلومتری متصل می‌کنند.

 

در صورت موفقیت‌آمیز بودن این خودروها، در شهرهای دیگر انگلیس مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

اگرچه آن دسته از افرادی که امیدوارند بتوانند یکی از این خودروها را به خانه خود ببرند ممکن است ناامید شوند چراکه قوانین هنوز عابران درون این خودروها را مسئول شناخته و در حالت استفاده از نوشیدنی‌های الکلی اجازه استفاده از آنها را نخواهند داشت.

 

این خودروها از ترکیبی از دوربین‌های وضوح بالا و حسگرهایی برای هدایت از اطراف موانعی مانند افراد، تعمیرات جاده‌ای و ساختمان‌ها استفاده خواهند کرد.

 

دیوید ویلتز، وزیر تحصیلات عالی وزارت کسب‌وکار پس از آزمایش یک خودروی بدون راننده گوگل در کالیفرنیا در سال گذشته، از این طرح حمایت کرده است.

 

وی این طرح را یک «آینده علمی تخیلی» خوانده و بر این تصور است که انسان‌ها در آینده خودروهای امروزی را یک اتلاف وقت بزرگ خواهند دانست.

 

این طرح پنج ساله حدود 65 میلیون پوند هزینه داشته و بخشی از آن توسط یک کمک مالی 50 میلیون پوندی موسوم به «منجنیق ترابری» تامین شده که شامل کمک هزینه برای وزارتهای کسب‌وکار و حمل و نقل و همچنین صنعت است.

 

شرکتهای خودروسازی مانند فورد، جگوار لندرور و جنرال موتورز همگی تمایل خود برای مشارکت در این آزمایش را ابراز کرده‌اند.

 

انتهای پیام


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 12 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر