پتنت اپلی: تجهیز دستگاه ها به مبدل داخلی و حذف واسط شارژ از طریق انرژی خورشیدی

پتنت اپلی: تجهیز دستگاه ها به مبدل داخلی و حذف واسط شارژ از طریق انرژی خورشیدی
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
علیرضا برادران
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
سازمان ثبت پتنت ها و علائم تجاری آمریکا پتنتی از اپل با عنوان «سیستم های مدیریت انرژی برای دریافت از آداپتور و انرژی خورشیدی در دستگاه های الکترونیک» را منتشر کرده. در این پتنت شارژ لپتاپ و دیگر دستگاه ها با انرژی خورشیدی و بدون نیاز به مبدل بیرونی مطرح شده.
 
استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ دستگاه های موبایل ایده جدیدی نیست؛ ولی ابداع اپل منجر به حذف واسط های درد سر ساز در روش های قبلی می شود. در واقع به جای اتکا به مبدل بیرونی برای تبدیل انرژی خورشیدی، فناوری اپل باعث تجهیز دستگاه ها به شارژر و میکروکنترلر روی خودشان می گردد.
 
این طوری عملیات تبدیل شکل انرژی از خورشیدی به الکتریکی توسط خود دستگاه انجام خواهد گرفت. میکروکنترلر سیستم هم وظیفه نظارت و تنظیم عملیات تبدیل را بر عهده خواهد داشت. انرژی اولیه نیز می تواند از پنل های خورشیدی یا آداپتورهای برق متناوب به مستقیم، تأمین شود.
 
اپل ایده خود را این گونه توضیح داده:
 
«سیستم مدیریت انرژی شامل یک میکروکنترلر سیستم (SMC) و یک شارژر می شود. حین عملیات، سیستم مدیریت انرژی، نیرو را از یکی از دو گزینه آداپتور یا پنل خورشیدی دریافت می کند. سپس این سیستم انرژی مورد نیاز در دستگاه الکترونیک را بدون استفاده از مدار مبدل میان پنل خورشیدی و سیستم مدیریت انرژی توزیع می کند.»
البته مثل همیشه ثبت یک پتنت تضمینی بر ساخته شدن آن نخواهد بود، با این حال تمام این پتنت ها ما را امیدوار می کند که بالاخره یکی شان به ثمر بنشینند و مشکل زود تمام شدن شارژ دستگاه ها را حل کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 10 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر