آیا اپل برای رسیدن به iCar باید از مسیر تصاحب شرکت تسلا بگذرد؟

آیا اپل برای رسیدن به iCar باید از مسیر تصاحب شرکت تسلا بگذرد؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
محمد زرین صدف
پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰
استیو جابز همیشه رویای ساخت آیکار (iCar) را در سر می پروراند. گرچه پس از درگذشت استیو جابز این اتفاق ممکن است کمی غیر محتمل به نظر بیاید، ولی شاید تصاحب یک شرکت خودروساز توسط اپل باعث شود این رویا به واقعیت نزدیک تر گردد.
 
گویی پیشنهاد موتور جستجوگر گوگل برای اپل، پر بیراه نبوده، و خرید تسلا موتورز برای اپل یکی از بهترین گزینه های احتمالی است. این روزها فشار به اپل، برای تصاحب این شرکت خودروساز، روز به روز زیادتر می شود. کارل ایکان (Carl Icahn) سرمایه گذار مطرح آمریکایی در نامه ای سرگشاده از مدیران اپل خواسته تا نسبت به خرید تسلا، این خودروساز نوپا و فعال در زمینه خودروهای الکتریکی، اقدام کند.
 
به اعتقاد کارل ایکان، اپل به کمک تسلا می تواند موتور صنعت خودروسازی آمریکا را مجدداً، قوی تر از گذشته، روشن کند و به تحقق انقلاب خودروهای الکتریکی و هیبریدی سرعت بیشتری ببخشد. به نظر او در آینده، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های الکترونیکی همراه نمی توانند درآمد لازم برای حفظ این شرکت بزرگ را تامین کنند، و در نتیجه اپل حتما می بایست به سمت رده های کاملاً متفاوتی از محصولات جدید حرکت کند.
 
کارل ایکان، این میلیاردر و سرمایه گذار بزرگ آمریکایی، ایلان ماسک، مدیر عامل کنونی تسلا، را فردی بسیار نوآور می داند، که حضورش در اپل می تواند یادآور استیو جابز باشد. او تاکید می کند که خرید تسلا مزایای فراوانی را برای اپل به همراه خواهد داشت.
 
به طور حتم خودروهای الکتریکی پرقدرت با طراحی های بی نظیر اپل در کنار دستگاه های همراه هوشمند این شرکت، سبک زندگی منحصر به فردی را برای طرفداران این برند خلق می کنند. واضح است که اگر نسل آینده قرار باشد بین خودروهای بدون راننده نیسان و اپل، یکی را انتخاب کنند، به احتمال زیاد، دومی را برمی گزینند.
 
تصمیماتی این چنینی برای بسیاری از کسب و کارهای بزرگ، گاه تبدیل به یک موفقیت رویایی می شود و گاه هم به فاجعه ای جبران ناپذیر. نظر شما در این مورد چیست؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر