پیشگامی ال جی، بوش، سیسکو و ABB برای خلق استاندارد «خانه هوشمند»

پیشگامی ال جی، بوش، سیسکو و ABB برای خلق استاندارد «خانه هوشمند»
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

پیشگامی ال جی، بوش، سیسکو و ABB برای خلق استاندارد «خانه هوشمند»
 
 
عباس‌ واحدی
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
چهار شرکت بزرگ تکنولوژی گرد هم آمدند و با امضای یادداشت تفاهمی، کنسرسیومی را جهت توسعه یک استاندارد باز برای نرم افزارهای کنترل لوازم خانگی هوشمند تشکیل دادند. استفاده از این استاندارد برای تمام کارخانجات تولید کننده لوازم خانگی آزاد خواهد بود و از استانداردهای مختلف دیگر هم (مانند وای فای و ZigBee) پشتیبانی می نماید. همچنین این استاندارد شامل پشتیبانی از اپلیکیشن هایی است که به ابزارها اجازه می دهند به صورت یکپارچه در سیستم اتوماسیون خانگی و کنترل هوشمند خانه مورد استفاده قرار گیرند. 
 
ایده اصلی این کنسرسیوم، یکی کردن استانداردهای ارتباطی متفاوت در یک واحد متمرکز خانگی است که به اینترنت متصل شود و به کاربر اجازه کنترل همزمان چندین دستگاه و ابزار مختلف را از طریق یک رابط کاربری بدهد. که البته این کار به صورت حضوری یا از راه دور امکان پذیر خواهد بود. این واحد مرکزی توسط هر کارخانه ای قابل ساخت است و تنها لازم است که از استانداردهای نرم افزاری کنسرسیوم پیروی کند.
 
در CES 2013 شرکت های مختلف تولید لوازم خانگی از جمله ال جی، انواع مختلفی از ابزارهای درون یک «خانه هوشمند» را به نمایش گذارند. در این مجموعه وسایل مختلفی از تلویزیون ها تا جاروبرقی های رباتی و ماشین های لباسشویی به چشم می خوردند. بوش هم یکی از نام های بزرگ دنیا در زمینه تولید ماشین های لباسشویی، خشک کن ها و ماشین های ظرفشویی است. سیسکو هم که یکی از غول های تجهیزات شبکه و اینترنت است که نیازی به معرفی ندارد. شاید نامی که در این میان کمتر شناخته شده باشد، ABB است. این نام متعلق به یک شرکت چندملیتی سوئیسی است که تاریخچه طولانی در صنعت  و تجارت مدیریت شبکه و اتوماسیون دارد.
 

ایده کنسرسیوم برای خانه هوشمند متصل
 
با گرد هم آمدن این ۴ شرکت، تجربه و تخصص کافی در زمینه لوازم خانگی و مدیریت از راه دور شبکه در کنار یکدیگر جمع خواهد شد. توسعه یک پلتفرم عمومی بدان معنی است که کاربران قادر خواهند بود لوازم خانگی هوشمند و متصل به اینترنت خود را که از برندهای گوناگون هستند، به راحتی مدیریت کرده، مصرف انرژی آنها را کنترل کنند، یا اینکه درخواست های ساده ای را برای شان ارسال نمایند.
 

یخچال اینترنتی ThinQ طرح ۲۰۱۲ ال جی
 
پیش از این ال جی سیستم عامل ناکام تبلت و موبایل WebOS را از اچ پی خریداری کرده است . و به نظر می رسد نقشه هایی برای استفاده از آن در مجموعه گسترده ای از لوازم الکترونیک مصرفی داشته باشد. با بر گفته مدیرعامل ال جی الکترونیکز، این شرکت تا اوایل ۲۰۱۴ تلویزیون های هوشمند مجهز به این سیستم عامل را عرضه خواهد کرد. شاید قرار است WebOS تبدیل به پایه و اساس استاندارد خانه هوشمند و متصل شده و جانی دوباره بگیرد. شما چه فکر می کنید؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر