نسل جدید یو اس بی در راه است

نسل جدید یو اس بی در راه است
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

 

 
محمد زرین صدف
یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
یو اس بی ها در سال های اخیر از محبوبیت ویژه ای برخوردار بوده اند. توانایی آن ها در انتقال داده ها و برق شاید از عمده ترین عوامل محبوبیت این ابزار باشد. اما گویی خبرهایی در راه است. شایعات از پایان دوران یو اس بی های معمولی تا اواخر سال ۲۰۱۳ و آغاز اوج گرفتن نسل بعدی آنها خبر می دهد.
 
استاندارد بعدی که احتمالاً یو اس بی پی دی(USB PD) خوانده خواهد شد، شیوه رساندن جریان الکتریکی به دستگاه های ما را تغییر می دهد. سطح توان این استاندارد جدید به ۱۰۰ وات، یعنی ۱۰ برابر توان بهترین یو اس بی های امروزی، خواهد رسید.
 
یو اس بی ها در ابتدا برای شارژ باتری ها ابداع نشده بودند. آجای بات(Ajay Bhat)، رهبری تیمی را در اینتل بر عهده داشت که بر روی یک درگاه ارتباطی منحصر به فرد کار می کرد، درگاهی که شیوه های مختلف اتصالات کابلی را کنار زده، و یک راهکار یکپارچه، همه گیر و سریع برای اتصال انواع دستگاه ها ارائه دهد. یو اس بی معمولی محصول این تلاش بود. یو اس بی های مورد استفاده در کیبوردها و موس ها از این دسته اند.
 
گرچه یو اس بی های استاندارد امروزی برای شارژ بعضی دستگاه ها هم کاربرد دارند، اما با ورود یو اس بی پی دی به صحنه، توان برق رسانی این درگاه ها تا ۱۰ برابر افزایش می یابد، آن هم در هر دو جهت. این بدان معنا است که نه تنها شما قادر خواهید بود موبایل را با لپ تاپ تان شارژ کنید، بلکه امکان شارژ لپ تاپ به کمک تلفن هم وجود خواهد داشت (گرچه شاید این کار تا حدی غیر منطقی به نظر بیاید!).

در گذشته ای نه چندان دور، در نبرد جانانه ای که مابین طرفداران استفاده از جریان های متناوب (AC) و مستقیم(DC) برای استفاده در دستگاه های الکترونیکی روی داد، جریان مستقیم پیروز شد و یو اس بی هم در این میان متولد گردید. گرچه جریان های الکتریکی متناوب(AC) کاربردهای بسیاری دارند و در آینده هم خواهند داشت، اما امروزه ما بسیاری از دستگاه های الکترونیک خود را از طریق یک مبدل، به برق شهر وصل می کنیم. از طریق این مبدل جریان متناوب به مستقیم تبدیل می شود.
 
این سیستم های مبدل، بسیار ناکارا هستند. به طور مثال آداپتور لپ تاپتان را در نظر بگیرید. بعد از مدت کمی داغ می شود و انرژی زیادی را تلف می کند. اتفاقی که با استفاده از یو اس بی پی دی هرگز پیش نخواهد آمد، و این فرایند تبدیل، بسیار بهینه تر صورت خواهد گرفت.
 
در روزها و ماه های آینده از این کابل ها و مبدل های یو اس پی دی، بیشتر و بیشتر خواهیم شنید. نظر شما در مورد استفاده گسترده از نسل جدید یو اس بی ها به عنوان خروجی برق و جایگزینی آن ها با دوشاخه های معمول چیست؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 5 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر