با Seene آیفون هم می‌تواند تصاویر سه‌ بعدی بگیرد

با Seene آیفون هم می‌تواند تصاویر سه‌ بعدی بگیرد
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
گرفتن تصاویر، به اشتراک‌گذاری تصاویر، فیلترهای تصویر... آیا هیچکدام از این موارد دیگر برای شما ایجاد هیجان می‌کنند؟ هر چند گرفتن تصاویر با گوشی آیفون عملیات بسیار محبوبی محسوب می‌شود، ولی واقعیت این است که آن هم دیگر چندان ویژه و خاص محسوب نمی‌گردد.

هر کسی می‌تواند آن را انجام بدهد، حتی یک کودک ۳ یا ۴ ساله و فقط کسی که در عکاسی دارای مهارتها و استعداد ویژه‌ ای باشد می‌تواند یک تصویر منحصر به فرد را بگیرد.

راستش را بخواهید مقدمه بالا بدین معنی نیست که دیگر وقت آن رسیده تا گرفتن تصاویر با گوشی آیفون خود را متوقف کنید. بلکه زمان آن رسیده تا ثبت تصاویر ۳ بعدی را شروع کنید! چگونه؟ با اپلیکیشنی به نام Seene.
 
در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا بیشتر درباره این اپلیکیشن بدانیم.

Seene چیست؟

Seene اپلیکیشن نسبتاً جدیدی است که شیوه نوینی را به آیفونگرافی یا دنیای عکاسی با آیفون افزوده است. از این به بعد و با کمک این اپلیکیشن دیگر محدود به عکاسی به شیوه سنتی (یعنی گرفتن لنز به سمت سوژه و فشردن دکمه شاتر) نیستید. حالا کافی است دوربین گوشی خود را در اطراف سوژه در جهات مختلف حرکت دهید تا تصویری سه بعدی از ۴ زاویه بدست آورید.
 

ثبت یک تصویر ۳ بعدی

راستش اپلیکیشن Seene نحوه استفاده از خودش را بصورت خیلی کاملی برای شما شرح نمی‌دهد و از طرفی لازم است بدانید که چطور می‌شود از این برنامه بهرهٔ لازم را برد. وقتی اپلیکیشن را برای اولین بار اجرا می‌کنید، به شما چند گزینه ارائه می‌دهد: ایجاد یک اکانت، مرور کردن اپلیکیشن یا بلافاصله گرفتن تصاویر سه بعدی که البته من گزینه سوم را انتخاب کردم.


هنگامی‌ که آیکون دوربین موجود در گوشه پائینی اپلیکیشن را برای اولین بار لمس کنید یک ویدئوی آموزشی بصورت خودکار اجرا می‌شود و به شما نحوه استفاده از اپلیکیشن را تا حدی آموزش می‌دهد. اگر مشاهده این ویدئو در دفعه اول برای شما کفایت نکرد، می‌توانید با رفتن به بخش Help اپلیکیشن آن را دوباره مشاهده نمائید.
 
بصورت خلاصه برای گرفتن تصاویر سه بعدی ابتدا سوژه خودتان را انتخاب کنید و دروبین را در فاصله‌ای از آن قرار دهید تا تعداد زیادی نقطه سبز‌ رنگ بر روی آن ظاهر گردد و سپس شروع به چرخاندن دوربین آیفون در اطراف سوژه در جهات مختلف کنید تا ۴ مقطعی که بر روی تصویر نمایش داده می‌شوند به رنگ سبز در بیایند. توجه کنید دوربین را باید در اطراف سوژه بچرخانید و جابه‌جا کردن آن در مقابل سوژه برای رسیدن به نتیجه موثر نیست.

 
تهیه تصویر از برخی سوژه‌ها و اشیاء آسان‌تر و برخی دیگر دشوارتر خواهد بود. برای مثال من سعی کردم از موس کامپیوترم در حالی که بر روی میز قرار داشت، تصویری تهیه کنم و تقریباً بعد از ۵ بار تلاش، کلاً از اینکار صرف نظر کردم. اما در عوض تهیه تصویر از این روبات بسیار ساده بود و البته Seene هر بار با نمایش نکاتی بر روی نمایشگر در حین عکاسی سعی می‌کند مهارت شما در استفاده از این اپلیکیشن افزایش دهد.

 
وقتی هر ۴ مقطع نمایش داده شده بر روی سوژه به رنگ سبز درآمد Seene بصورت خودکار شروع به پردازش تصویر می‌کند و سپس خروجی نهایی را به شما نمایش می‌دهد. گوشی خود را در جهات مختلف بچرخانید تا بتوانید سوژه‌ ای که از آن عکاسی کردید را از زوایای مختلف مشاهده کنید. می‌توانید به تصویر سه بعدی تهیه شده یک توضیح اضافه کرده و آن را بر روی سرویس Seene، فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید یا حتی تصویر را برای خودتان ذخیره کنید.

استفاده از Seene چقدر آسان است؟

ایجاد تصویر سه بعدی به همان سادگی است که در مورد اپلیکیشن و در تبلیغاتش آورده شده. البته به شرطی که سوژه‌ ای را انتخاب کنید که بر روی آن تعداد زیادی نقطه سبز رنگ نمایش داده شود. هر چند گرفتن یک تصویر سه بعدی بی‌نقص به واقع کار آسانی نخواهد بود.
 
در کل گرفتن تصاویر سه بعدی با این اپلیکیشن لذت بخش است. ولی خب، در برخی موارد تصاویر بی‌نقص نیستند که با افزایش مهارت شما اوضاع بهتر خواهد شد و البته به روزرسانی‌های اپلیکیشن نیز در آینده به کمک شما خواهند آمد.
 
مثلاً خود من در استفاده از این اپلیکیشن به این نتیجه رسیدم که اگر پس‌زمینه سوژه مورد عکاسی یکنواخت باشد نتیجه بهتری به دست خواهد آمد. و اگر در پس زمینه سوژه جزئیات زیادی وجود داشته باشد با نتیجهٔ عجیب و غریبی مواجه خواهیم شد.
 
مرور تصاویر سایرین و به اشتراک‌گذاری
همانند اینستاگرام، Seene نیز دارای پلتفرم منحصر به فرد خودش برای به اشتراک‌گذاری تصاویر است. شما می‌توانید از تب Discover تصاویر گرفته شده توسط سایر کاربران را مرور کنید و در بین آنها موارد جذاب و جالبی را بیابید.
 
برخی از تصاویر تهیه شده توسط سایرین بسیار هیجان‌انگیز هستند. هر چند که تعداد کاربران این اپلیکیشن هنوز زیاد نیست و شما تایم‌لاین شلوغی مانند اینستاگرام را نمی‌توانید تجربه کنید، ولی اوضاع خیلی هم بد نیست و در هر دقیقه چندین تصویر به تصاویر قبلی اضافه می‌شود.

 
اگر یک اکانت Seene ایجاد کنید بدیهی است که می‌توانید تصاویری که خودتان تهیه کرده‌اید را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. و اگر تصاویر کاربری نظر شما را به خود جلب کرد، می‌توانید فید آن کاربر را دنبال کنید و از این به بعد باقی تصاویر وی را در زبانه فید اپلیکیشن خودتان مشاهده کنید.

 

سایر توضیحات

در حال حاضر Seene فقط برای آیفون و البته به صورت رایگان ارائه شده است، هر چند خود من به راحتی قادر بودم از Seene بر روی آیپد استفاده کنم. البته با توجه به اندازه آیپد کمی ثابت نگه داشتن گجت بر روی سوژه تحت عکاسی بر مبنای نیاز اپلیکیشن دشوار بود. ولی استفاده از Seene کاملاً امکان‌پذیر و میسر شد.
 
گزراشاتی مبنی بر مشکلاتی در استفاده از این اپلیکیشن بر روی iPhone 5S وجود دارد که البته این مشکلات به احتمال زیاد خیلی سریع برطرف خواهند شد و در نهایت رابط کاربری اپلیکیشن حداقل از نظر من فعلاً خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر