سامسونگ و باز هم رکوردشکنی در سودآوری؛ این بار به لطف فروش رم، چیپ و تلفن های ارزان

سامسونگ و باز هم رکوردشکنی در سودآوری؛ این بار به لطف فروش رم، چیپ و تلفن های ارزان
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

 

 
نیما دادگستر
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
قبلا هم پیش بینی شده بود که سامسونگ در فصل مالی اخیرش رکورد شکنی خواهد کرد و طبق معمول، غول کره ای سرمایه گذاران را ناامید نکرد. کسب درآمد ۵۵.۵۹ و سود عملیاتی ۹.۵۶ میلیارد دلاری، رکوردهای جدید سامسونگ الکترونیکس هستند. سود عملیاتی نسبت به فصل قبل ۷٪ رشد کرده.
 
حتما فروش ۴۰ میلیون گلکسی S4 در ۶ ماه را به خاطر دارید که باعث نگرانی درباره فروش کلی تلفن های هوشمند شده بود. حالا سامسونگ اعلام کرده که فروش تلفن های هوشمندش در فصل اخیر رشدی ۱۰ درصدی را به خود دیده که این نگرانی ها را کنار می زند. در این زمینه باید از گلکسی های غیرپرچمدار تشکر کرد.
 
اما جدای از تلفن های ارزان، این کسب و کار سیلیکون بوده که بیشترین پیشرفت را در این فصل به خود دیده و سامسونگ با برآورده کردن تقاضای رم و حافظه فلش برای کنسول های بازی جدید، تلفن های هوشمند، سرورها و پی سی ها توانسته -از جیب برخی رقبای خود- سودی خوب به جیب بزند.
 
اما در عوض فروش تلویزیون های بزرگ ۱۲ درصد کمتر سودآور بوده زیرا قیمت ها در سطح جهان رو به کاهش است. در این زمینه باید فروش دستگاه های موبایل را هم سرزنش کرد، زیرا مردم -به خصوص نسل جوان این دوره- ترجیح می دهند بیشتر برای دستگاه های شخصی و قابل حمل پول بدهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 3 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر