اختراع مجدد چرخ دوچرخه: این بار هوشمند و هیبریدی

اختراع مجدد چرخ دوچرخه: این بار هوشمند و هیبریدی
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
محمد زرین صدف
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰
اکثر شهرهای امروزی برای وسایل نقلیه موتوری طراحی شده اند، به طوری که دوچرخه سواری در بسیاری از معابر به کار دشواری تبدیل شده. یک استارتاپ مقیم بوستون آمریکا راه حلی بکر برای این مشکل پیدا کرده. شرکت نوپای سوپرپِدِستریَن (Superpedestrian) با کسب 2.1 میلیون دلار سرمایه گذاری، چرخی را اختراع کرده که دوچرخه های معمولی را به دوچرخه های هیبریدی تبدیل می کند.
 
این محصول جالب، که "چرخ کپنهاگ" لقب گرفته، به کمک یک موتور کوچک، افراد بیشتری را به استفاده از دوچرخه در شهرهای بزرگ ترغیب می کند. این چرخ از نظر ظاهری تفاوت چندانی با چرخ های دوچرخه های معمولی ندارد، جز این که در آن از یک موتور با باتری داخلی، و مجموعه ای از سنسورها استفاده شده.
 
چرخ کپنهاک، در حقیقت، جایگزین چرخ عقب یک دوچرخه معمولی می شود. حال وقتی فرد پدال می زند، دوچرخه از سنسورهای چرخ عقب و همچنین اپلیکیشن روی تلفن هوشمند کمک گرفته و میزان فشاری که شخص راکب بر روی هر یک از پدال ها وارد کرده را محاسبه می کند. سپس هر وقت که لازم بود کمبود انرژی راکب را جبران می کند.
 
جالب ترین نکته این ماجرا این است که به هیچ وجه لازم نیست شخص راکب به دوچرخه بگوید که چه زمانی به کمک نیاز دارد. خود چرخ عقب به کمک سنسورهایی که دارد، این قضیه را می فهمد و به یاری دوچرخه سوار می شتابد. شاید مهمترین تفاوتی که با سوار شدن بر چنین دوچرخه ای حس خواهیم کرد این است که دیگر دوچرخه سواری بر روی سطح صاف و سربالایی، هر دو برای دوچرخه سوار مشابه خواهند بود.
 
چرخ کپنهاگ نیازی به شارژ شدن ندارد. در واقع، چرخ، انرژی خود را هنگام حرکت و همچنین از ترمزهای دوچرخه سوار در مسیرهای سرپایینی کسب می کند، و سپس آن انرژی را در باتری لیتیومی ظرفیت بالای خود ذخیره می نماید. سوار شدن بر چنین دوچرخه ای به طور حتم تجربه متفاوتی را در بر خواهد داشت. شما چه فکر می کنید؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 3 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر