در آیپد اِیر خبری از استاندارد 802.11ac نیست

در آیپد اِیر خبری از استاندارد 802.11ac نیست
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
محمد زرین صدف
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
بالاخره بعد از روزها گمانه زنی، دیروز، چشممان به جمال نسل جدید آیپد شرکت اپل، تحت عنوان آیپد اِیر ، روشن شد. اما ظاهرا یکی از آخرین استانداردهای وایرلس، یعنی 802.11ac، راه خود را هنوز به این محصول پیشرو باز نکرده. 802.11ac از خانواده استانداردهای 802.11 (با نام تجاری وای-فای) است. این استاندارد، یک شبکه گیگابیتی را در اختیار ما قرار می دهد.
 
به طور حتم، آیپد اِیر نسبت به پیشینیان خود از وای-فای سریع تری برخوردار خواهد بود، ولی احتمالا به آن سرعتی که بسیاری انتظارش را داشتند، نخواهد رسید. با وجود اینکه سایر محصولات اپل از جمله روترها، پی سی ها، و لپ تاپ های این شرکت با استاندارد 802.11ac تطبیق پیدا کرده اند، تبلت جدید اپل از این استاندارد بهره نخواهد برد.
 
این اقدام اپل آن قدرها هم تعجب آور نیست. اپل ذاتاً در مورد استفاده از استانداردهای جدید در دستگاه های همراه خود، یعنی آیفون و آیپد، محافظه کارانه عمل می کند. اگر یادتان باشد، اپل، در گذشته، همین رویکرد را در برابر بلوتوث و 3G برگزیده بود. اپل همواره سعی کرده فرصتی دهد تا فناوری های نو به پختگی و بلوغ برسند، و سپس به طور گسترده از آن ها بهره ببرد.
 
با همه این ها، اپل توانسته به کمک استاندارد قبلی و تثبیت شده 802.11n، سرعت وای-فای را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. برای این کار از آنتن هوشمند MIMO استفاده شده. بنا به گفته اپل، این فناوری، سرعت استفاده از شبکه های وای-فای را در آیپد تا دو برابر افزایش خواهد داد.
 
به نظر نمی رسد IEEE تا 2014 استاندارد جدید 802.11ac را نهایی کند، بنابراین باید یک سال دیگر برای اضافه شدن فناوری 802.11ac در آیفون و آیپد شرکت اپل صبر کرد، به علاوه این که تا آن موقع بسیاری از هات اسپات ها و اکسس پوینت ها نیز خود را با این استاندارد نو تطبیق خواهند داد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر