طرح صلح سامسونگ در جنگ پتنت ها برای فرار از جریمه ۱۸ میلیارد دلاری اتحادیه اروپایی رونمایی شد

طرح صلح سامسونگ در جنگ پتنت ها برای فرار از جریمه ۱۸ میلیارد دلاری اتحادیه اروپایی رونمایی شد
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

 

 
نیما دادگستر
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
همان طور که می دانید اتحادیه اروپایی نظارت بسیار دقیقی بر رفتار شرکت های تکنولوژیک دارد تا همیشه رقابتی سالم در جریان باشد و مصرف کنندگان بیشترین نفع را ببرند.
 
اما سامسونگ که سال گذشته به خاطر شکایت های متعدد بر علیه رقیب اصلی خود، اپل، با خطر جریمه ای ۱۸ میلیارد دلاری (یا ۱۰ درصد از درآمد سال ۲۰۱۲ خود در دنیا) روبرو شده بود، حالا با ارائه یک پیشنهاد به کمیسیون اروپایی، رسما عقب کشیده و به دنبال دستیابی به صلح و گریختن از خطر این جریمه بسیار سنگین است.
 
طبق پیشنهاد سامسونگ که کمیسیون اروپایی یک دعوت عمومی را برای شرکت و اظهار نظر طرف های درگیری درباره آن منتشر کرده، این شرکت کره ای برای ۵ سال آینده، بر مبنای پتنت های استاندارد-ضروری هیچ گونه شکایتی را از سایر شرکت ها نخواهد کرد.
 
حالا رقبا و دشمنان سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند باید بیایند و درباره این طرح پیشنهادی نظر دهند تا پس از جمع بندی کمیسیون، اقدامات بعدی صورت بپذیرد.
 
سامسونگ در سال ۲۰۱۱ با استناد به پتنت های استاندارد-ضروری درخواست ممنوعیت واردات محصولات اپل را در چندین کشور اروپایی ارائه کرده بود ولی از آنجا که مبنای شکایت ها، پتنت های استاندارد-ضروری بود -که برای این صنعت حیاتی هستند- اتحادیه اروپایی در اقدامی متقابل این دعاوی را ضد رقابتی تشخیص داد و از آن موقع سامسونگ با خطر جریمه ای ۱۸ میلیارد دلاری روبرو شده.
 
چنانچه جمع بندی این طرح مثبت باشد، امکان دستیابی به یک توافق ۵ ساله باعث خواهد شد دیگر شاهد استفاده از پتنت های استاندارد-ضروری برای محدود کردن رقبا نباشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر