سامسونگ الکترونیکس چقدر بزرگ است؟

سامسونگ الکترونیکس چقدر بزرگ است؟
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
نیما دادگستر
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹
امروز عصر خواندید که کمیسیون اتحادیه اروپا در صدد است جریمه ای ۱۸ میلیارد دلاری برای سامسونگ الکترونیکس ببُرد و این شرکت در صدد حل و فصل پرونده بر آمده. رقم ذکر شده فوق العاده زیاد است، تقریبا برابر با سود ۶ ماه سامسونگ الکترونیکس که فقط یکی از زیر مجموعه های کمپانی بزرگ سامسونگ گروپ است.
 
اما این فقط جریمه ها و فبلت های سامسونگ نیستند که بزرگ به نظر می رسند. سامسونگ اخیرا اعلام کرد که در یک زمین ۸.۵ هکتاری در مانتین ویوی کالیفرنیا (همان دره سیلیکون خودمان)، یک مرکز تحقیق و توسعه جدید با مساحت ۳۶ هزار متر مربع خواهد ساخت که متشکل از دو ساختمان ۶ طبقه است.
 
ساختمان جدید به بزرگی مقر این شرکت در سن خوزه کالیفرنیا نیست، جایی که ۱۰۲ هزار متر مربع وسعت دارد. اگر فکر می کنید اینها ساختمان های بزرگی هستند، درست فکر می کنید ولی صبر کنید تا به اعداد بعدی برسیم. فکر می کنید این شرکت چند کارمند دارد؟
 
امروزه سامسونگ الکترونیکس در ۷۹ کشور دنیا ۲۷۰ هزار کارمند دارد و سالانه ۱۸۷.۸ میلیارد دلار درآمد کسب می کند. بله، نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در سرتاسر دنیا روی تلفن ها و تبلت های گلکسی و سایر لوازم الکترونیکی ساخت این برند مشهور کار می کنند. این در حالی است که اپل فقط ۸۰ هزار کارمند دارد.
 
این شرکت کارهایی غیر از طراحی موبایل و محصولات مصرفی دیگر هم انجام می دهد و آن تولید قطعات الکترونیکی نظیر چیپ های پردازشی و رم و پنل های نمایشی است. فراموش نکنید که این شرکت سفارش های کمپانی هایی نظیر همین اپل را هم پذیرفته و برای آنها قطعه تولید می کند.
 
کمی به هزینه های بازاریابی سامسونگ الکترونیکس که سالانه بین ۴ تا ۶ میلیارد دلار تخمین زده می شود، فکر کنید تا متوجه شوید که این شرکت چقدر بزرگ و پردرآمد است و جالب این که ۳۴ هزار نفر از کارمندان این شرکت در یک سال اخیر استخدام شده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 25 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر