اینتل هم به سمت "اینترنت اشیا" گام بر می دارد

اینتل هم به سمت "اینترنت اشیا" گام بر می دارد
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 

 

 
محمد زرین صدف
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰
اینتل در هفته ای که گذشت دو نمونه از جدیدترین چیپ های کم مصرف خود را رونمایی کرد. این اقدام در راستای حرکت این شرکت به سمت دستگاه های همراه و کوچک صورت گرفته.
 
این دو پردازنده جدید اینتل که Atom E3800 و Quark SoC X1000 نام دارند، به طور اختصاصی برای دستگاه های هوشمند خانگی نظیر ترموستات ها، کلیدهای برق، و یا دستگاه های کوچک به کار رفته در بخش های حمل و نقل یا انرژی، طراحی شده اند.
 
اینتل به خاطر توانایی اش در ساخت چیپ های قدرتمند برای پی سی ها شهرت دارد، چیپ هایی با مصرف بالا و مخصوص کارهای سنگین. اما از طرفی، در سال های اخیر، عموم مردم به سمت دستگاه های همراه گرایش پیدا کرده اند. همچنین بسیاری از شرکت های نو پا، به طور گسترده به ساخت ابزارهای هوشمند خانگی علاقه نشان داده اند. در این شرایط، اینتل نیز برای عقب نیفتادن از قافله، یک تغییر مسیر اساسی در طراحی های خود صورت داده و با قدرت تمام تلاش کرده هر چه بیشتر به سمت دستگاه های کوچک تر حرکت کند.
 
طراحی و ساخت دو چیپ اتم و کوآرک هم بخشی از جدیدترین یورش اینتل برای تصاحب بخش عمده ای از این بازارهای جدید قلمداد می شود. این در حالی است که ARM، یکی از رقبای مستقیم اینتل، به سرعت در زمینه طراحی چیپ های کم مصرف در حال پیشرفت است.
 
بسیاری، این قبیل تغییر جهت های شرکت های بزرگ را نشانه تمایل بازار به سمت عرضه دستگاه های هوشمند خانگی، و در نهایت، یکپارچه و متصل شدن تلفن های هوشمند و تبلت ها با این دستگاه ها، و تحقق اینترنت اشیا می دانند. دنیایی که در آن هر شیئ فیزیکی از جمله تلفن های هوشمند، تبلت ها و حتی کلید برق خانه تان قادر خواهد بود با اتصال به اینترنت با سایر اشیا تعامل داشته باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 22 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر