شنیده ها: مذاکره خرید اچ تی سی توسط لنوو از مرداد ماه در جریان است

شنیده ها: مذاکره خرید اچ تی سی توسط لنوو از مرداد ماه در جریان است
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
در یکی دو سال گذشته، شرکت های جامانده از کاروان فناوری های موبایل، یکی پس از دیگری به تصاحب شرکت های بزرگتر در آمده اند. ابتدا موتورولا توسط گوگل بلعیده شد و چندی پیش هم مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را خرید. دعوا بر سر تکه و پاره کردن بلکبری نیز همچنان ادامه دارد.
 
حال به نظر می رسد اچ تی سی هم در چنین گردابی افتاده باشد و همان طور که پیش تر نوشتیم، شمارش معکوس برای پایان این شرکت نیز شروع شده.
 
در آن سو لنوو یکی از بزرگترین شرکت های کامپیوتری دنیا است که کم کم در حال تغییر تمرکز از تولید لپتاپ به تولید تبلت و تلفن هوشمند است. چیزی که در این میان لنوو کم دارد، سلیقه طراحی جهانی و تجربه تولید موبایل است و در حالی که ورود به بازارهای مهمی مثل ایالات متحده می تواند برای لنوو حیاتی باشد، خرید اچ تی سی برای تسهیل این امر خیلی منطقی به نظر می رسد.
 
لنوو که در سال ۲۰۰۵ کسب و کار کامپیوترهای شخصی آی بی ام را به تصاحب در آورد، در آن معامله سه منفعت بزرگ یافت. یکی تصاحب برند تینک پد، دیگری مسلط شدن به فناوری های تولیدی آی بی ام و سومی به دست آوردن منابع بین المللی مثل کانال های توزیع و تیم های عملیاتی.

حالا به نظر می رسد سناریوی مشابهی نیز در مورد تصاحب اچ تی سی توسط لنوو در جریان باشد. اچ تی سی همیشه در زمینه کیفیت تولید و طراحی، مورد تحسین بوده ولی بر عکس، در زمینه هایی چون ساماندهی خطوط تولید و زنجیره های تامین قطعه، بازاریابی و ارائه به روزرسانی های نرم افزاری برای دستگاه های خود، عملکرد قابل قبولی نداشته.
 
طبق شنیده ها، دو سه ماهی هست که این دو شرکت وارد مذاکره برای انجام این معامله شده اند و ممکن است در ماه های آینده توافقی حاصل شود و اچ تی سی به تملک لنوو در آید.
 
اگر تاریخچه تملک کسب و کار کامیوترهای شخصی آی بی ام را ملاک قرار دهیم، این معامله جدید می تواند باعث ادامه حیات و شکوفایی بیشتر ظرفیت هایی شود که تاکنون در محصولات اچ تی سی دیده بودیم. نظر شما چیست؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر