حمله تروجانی سیستم عامل گوگل کروم به ویندوز 8

حمله تروجانی سیستم عامل گوگل کروم به ویندوز 8
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
اگر تا به حال با مرورگر کروم در محیط ویندوز 8 کار کرده باشید، شاید تیتر این خبر زیاد هم برای تان معنی خاصی نداشته باشد. در حال حاضر کروم مانند هر نرم افزار دیگری بر روی بستر ویندوز 8 قرار می گیرد، اما خبرها حاکی از در راه بودن یک سری تغییرات است. اگر در آینده ای نزدیک، در هنگام استفاده از مرورگر کروم حس کردید در محیط سیستم عامل کروم گشت و گذار می کنید، تعجب نکنید.
 
کروم در حالت عادی مانند سایر نرم افزارها، روی دسکتاپ ویندوز 8 اجرا می شود. اما به کمک امکانی که در ویندوز 8 تعبیه شده، می توان آن را طوری تنظیم کرد که در صفحه آغازین ویندوز و در حالت رابط کاربری مترو اجرا گردد (با انتخاب گزینه Relaunch Chrome in Windows 8 mode از منوی اصلی مرورگر). اما گوگل به این حالت نمایش فول اسکرین مرورگر خود اکتفا نکرده و در نظر دارد از رابط کاربری مترو بهترین استفاده را نموده و تجربه استفاده از سیستم عامل کروم را برای کاربران فراهم کند.
 
اگر این تغییر به حقیقت بپیوندد، شما با صفحه ای مشابه سیستم عامل کروم روبرو خواهید شد که مجموعه ای از اپلیکیشن های گوگل نظیر جیمیل، داکس، و یوتیوب در سمت چپ پایین نمایشگر ردیف شده باشند. در این محیط شما قادر خواهید بود چندین صفحه مرورگر را باز کرده و دقیقا مشابه محیط سیستم عامل کروم، با آنها کار کنید.
 
کاملا مشخص است گوگل چه چیزی در سر می پروراند. گوگل با ایجاد یک فضای مشابه سیستم عامل کروم، آن هم در قلب سیستم عامل ویندوز، تلاش می کند اکوسیستم اپلیکیشن های خود را بر ویندوز غالب کند.
 
هنوز مشخص نیست که این نسخه از مرورگر کروم چه زمانی به حالت پایدار رسیده و در دسترس عموم قرار می گیرد. اما به یقین، گوگل قصد جدی برای تحمیل اکوسیستم خود بر روی پلتفرم های دیگر دارد. شاید هم، این اقدام گوگل باعث شود کاربران بیش از پیش به اپلیکیشن ها و خدمات این شرکت در اکوسیستم کروم (حتی بر روی پلتفرم های رقبا)، وابسته شده و عادت کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر