خواسته ۳ سهامدار اصلی مایکروسافت: کنار رفتن بیل گیتس از ریاست هیئت مدیره

خواسته ۳ سهامدار اصلی مایکروسافت: کنار رفتن بیل گیتس از ریاست هیئت مدیره
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
 
نیما دادگستر
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
از بین ۲۰ سهامدار بزرگ مایکروسافت، ۳ عضو می خواهند که بیل گیتس از مقام ریاست هیئت مدیره مایکروسافت کنار برود. آنها حس می کنند که گیتس تبدیل به لنگر نوآوری شده و نمی گذارد شرکت در این زمینه شکوفا شود، و نیز انتخاب مدیرعامل جدید را در صورت ادامه حضور او، کاری عبث می دانند.
 
مایکروسافت مدت ها است که در بازار موبایل نقش تعقیب کننده را ایفا می کند و در حالی که ویندوز فون پیشرفت هایی داشته، ولی فرسنگ ها عقب تر از iOS و اندروید است و تنها ۴ درصد سهم بازار جهانی را در بر گرفته، البته مایکروسافت سخت تلاش می کند ولی هنوز نتوانسته تولیدکنندگان محتوای بیشتری را به عرشه خود بیاورد.
 
در داخل مایکروسافت یک سازماندهی مجدد در جریان است که می رود تا شرکت را تبدیل به سازمانی با هدف ارائه دستگاه ها و خدمات نماید. مایکروسافت می کوشد خود را متناسب با بازار جدید شکل دهد ولی با رفتن بزرگانی جون استیو سینوفسکی و استیو بالمر، حالا یک مدیرعامل جدید و با انرژی باید شرکت را به جلو ببرد.
 
پرسش اینجا است که با وجود بیل گیتس در ر‌اس هیئت مدیره آیا امکان تغییر رویکرد اساسی و انتخاب مدیرعاملی با فکر متفاوت وجود دارد؟ از بین ۳ عضوی که خواستار کنار رفتن او هستند، احتمالا یکی گروه سرمایه گذاری ValueAct است که بعد از تلاش فراوان موفق به کسب صندلی در هیئت مدیره شد و از آن زمان، درخواست کننده تغییرات جدی است.
 
اما ValueAct تنها ۰.۲ درصد از سهام مایکروسافت را دارد و در مقابل تیم دو نفره گیتس و بالمر که ۸.۵ درصد سهام را دارند، دست پایین را دارد. بنابراین با وجود فشار سایرین، بیل گیتس تنها در صورتی خواهد رفت که خودش بخواهد؛ اتفاقی که شاید وقوعش بد نباشد، زیرا به فرض تغییر مدیر عامل، باید دید مدیر جدید تا چه حد دستی باز برای تغییر رویه شرکت خواهد داشت که با بودن گیتس این مساله زیر سوال است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر