با اَبَر موتور سیکلت برقی Mission R آشنا شوید

با اَبَر موتور سیکلت برقی Mission R آشنا شوید
بهترین وبلاگ علمی و فناوری , تکنولوژِی , دانستنی

 
 
علیرضا برادران
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
تا کنون چندین شرکت در زمینه خودروهای تمام برقی یا هیبریدی فعالیت کرده اند که از موفق ترین آنها شرکت آمریکایی تسلا موتورز بوده. این شرکت سه نوع خودرو در رده های کوپه، سواری خانواده و اس یو وی تولید می کند و توانسته تا حد زیادی بر مشکل نیروی محرکه کم و طول عمر باتری فائق بیاید.
 
اما تا حالا شرکتی نتوانسته بود موفقیت تسلا را در دسته موتور سیکلت ها تکرار کند، البته قبل از معرفی مدل R ساخت شرکت Mission Motorcycles . اگر به عشق در یک نگاه اعتقاد هم نداشته باشید با دیدن این وسیله ایمان می آورید. جالب است بدانید که خودروهای تسلا به سرعت بالایشان در بین دیگر نمونه های برقی شهره اند ولی این موتور سیکلت از آنها هم سریعتر است. موتوری که تنها طی ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
 
کافی است کمی دسته گاز را بچرخانید تا با گشتاوری بیش از ۱۷۸ کیلوگرم بر متر پرواز کنید؛ این گشتاور ۲۰ درصد از سریعترین موتور سیکلت ها بیشتر است. از دنده هم خبری نیست فقط یک رابطه خطی بین حد چرخش دسته گاز و سرعت وسیله (البته رایانه داخلی اجازه سرعت بیستر از ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت را نمی دهد تا باتری زود تخلیه نشود).
 

r-features-performance-bike-b5a14759e8ce5a34493389be61f102ef_n.png

با سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت، باتری ۱۷ کیلو وات ساعتی Mission R می تواند حتی از موتور سیکلت های بنزینی هم بیشتر همراهی تان کند. زمان شارژ موتور حدود یک ساعت است و با برق ۲۲۰ ولت خانگی شارژ می شود. این مشکلِ زمان نسبتاً طولانی شارژ در گجت هایی مثل تلفن و تبلت چندان به چشم نمی آید اما مطمئناً برای وسایل نقلیه معضل مهمی است.
 
پیش بینی شما درباره وسایل نقلیه برقی چیست؟ به زودی شاهد گسترش استفاده از آنها خواهیم بود یا تا سوخت های فسیلی هستند خبری از چنین اتفاقی نخواهد بود؟ البته تا زمانی که قیمت چنین موتوری ۴۲۰۰۰ دلار باشد نمی توان به داشتن اش فکر کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 8 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا مهدوی

اسلایدر